سندتوسعه اشتغال استان خراسان جنوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی بازنگری می شود

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از بازنگری سند توسعه اشتغال استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های ذیربط خبر داد .

مهدی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران ” بااشاره به بازنگری سند توسعه اشتغال استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های ذیربط اظهار داشت: همچنین ۳ جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری و بیش از ۲۰جلسه به منظور بررسی مشکلات طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف گردشگری ، کشاورزی و … برگزار شده است‌.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی راهبردی و مساله محور نیز خبر داد و بیان کرد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران زن و جوان، هماهنگی برگزاری دوره‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی  جهت  برگزاری دوره‌های مصوب شورای فنی استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به اهم فعالیتهای شاخص مدیریت آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یکسال گذشته اشاره کرد وگفت: تدوین و انتشار کتاب تقویم آموزشی سال گذشته و امسال از جمله این اقدامات بوده است.

تدوین و انتشار کتاب تقویم آموزشی سال ۹۹ مدیریت آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری

فاطمی از برگزاری آزمون مهارت‌های هفت گانه کامپیوتر icdl در دو آموزشگاه استان نیز خبر داد و گفت: بازدید از مراکز و موسسات آموزشی و دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کمیته تخصصی آموزش ذیل کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نیاز سنجی آموزشی کارکنان دستگاه.های اجرایی استان برای امسال و جمع بندی گزارش عملکرد سال گذشته دستگاه‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این حوزه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید   خدمات رسانی به ۷۶۰ خودرو و ۱۶۰۰ نفر از کاربران جاده ای خراسان جنوبی

وی همچنین به تدوین و انتشار کتاب تقویم آموزشی سال ۹۹ مدیریت آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری اشاره و تصریح کرد: انعقاد قرارداد و تفاهم نامه آموزشی با مراکز و موسسات غیر دولتی در راستای برون سپاری فعالیت‌های آموزشی و بهره مندی از ظرفیت و امکانات مؤسسات مذکور در امر برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت نیز از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ارائه ۱۰۰ عنوان دوره آموزشی و برگزاری ۱۸ هزار و ۴۴۸ نفر ساعت آموزش در سه سطح بهبود مدیریت، شغلی و عمومی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌های تابعه از دیگر اقدامات شاخص انجام شده است.

فاطمی همچنین به کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اشاره و بیان کرد: در این راستا ۲۰ جلسه با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط و تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی در خصوص بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در استان و استفاده از تجربیات اشتغالزایی دستگاه‌ها برگزار شده است.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی همچنین پیگیری اجرای پروژه‌های جهش تولید استان در سال جاری و تشکیل دبیرخانه ستاد در سازمان را از دیگر اقدامات عنوان و اظهار کرد: برگزاری ۱۳ جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان از سال قبل  به منظور پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته ودپیگیری اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری به تعداد ۳۱ پروژه از اقداماتی است که در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید   رشد ۱۱ درصدی مصرف گاز مایع در خراسان جنوبی

تدوین سند آمایش استان و تصویب در کمیسیون تخصصی آمایش کشور

فاطمی به اقدامات پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری ۹ جلسه کمیته پژوهش استان در سال گذشته، برگزاری ۴ جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به منظور بررسی اولویت‌های پژوهشی مصوب کمیته پژوهش در سال گذشته و تصویب ۱۴ اولویت پژوهشی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته از اهم این اقدامات است.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: همچنین برگزاری جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به منظور بررسی و تصویب اولویت‌های پژوهشی مصوب کمیته پژوهش در کارگروه و تصویب ۱۱ عنوان پژوهشی در سال جاری، تدوین گزارش سیمای استان در برنامه ششم توسعه، تدوین گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، تدوین گزارش عملکرد استان، تدوین برنامه عملیاتی استان در برنامه ششم توسعه، تدوین سند راهبری تاب آوری و محرومیت زدایی مبنی بر هسته های کلیدی، تدوین سند میان مدت شهرستان‌های مرزی و… نیز  از دیگر اقدامات در این حوزه است‌.

فاطمی به اقدامات حوزه برنامه ریزی نیز اشاره و بیان کرد: تدوین سند آمایش استان و تصویب در کمیسیون تخصصی آمایش کشور، تهیه پایگاه داده مکانی مطالعات آمایش استان، تهیه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۲۳۴ روستای استان و تصویب آن در شورای برنامه ریزی و توسعه و انعقاد قرارداد با مشاور به منظور تهیه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۴۳۵ روستا از جمله اقدامات در این حوزه است.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها