موقوفات عام از پرداخت عوارض و مالیات معاف هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه موقوفات عام از پرداخت عوارض و مالیات معاف هستند، گفت: اما ادارات اوقاف و امور خیریه عوارض خود را پرداخت می کنند چرا که معاف نیستند.

به گزارش“پیام خاوران” روزهای گذشته در فضای مجازی و رسانه های استان خبری از شهردار بیرجند منتشر شد مبنی بر اینکه اوقاف عوارض ساخت وساز موقوفات را پرداخت کند و اوقاف در بحث نوسازی بر اساس قوانین موجود از پرداخت عوارض به شهرداری معاف است و در بقیه موارد باید عوارض مدنظر توسط اوقاف پرداخت شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور  در پاسخ به انتشار این خبر اظهار داشت : ۴۰ شهرداری از اوقاف در کشور در این زمینه شکایت کرده اند اما قانون و دادگاه رای دادند که موقوفات عام از پرداخت عوارض معاف هستند.

وی در ادامه بیان کرد: نمی دانیم شهردار بیرجند قانون جدیدی را اجرا می کند یا اطلاعی از قانون ندارند که موقوفات عام از پرداخت عوارض معاف هستند و در خراسان جنوبی هم رای دادگاه در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موقوفات عام چون متعلق به مردم  هستند هم از پرداخت مالیات و هم از پرداخت عوارض معاف هستند، افزود: اما اداره کل اوقاف و امور خیریه عوارض خود را پرداخت می کند چرا که معاف نیست.

حجت الاسلام بخشی پور در پایان با اشاره به اینکه موقوفات خاص در اختیار اولاد است، ادامه داد: بحث این موقوفات جدا است و بر ذمه اولاد قرار دارد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی: مالیات سپر مستحکمی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های اقتصادی بی امان دشمن است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها