ساعت برگزاری قرائت خانوادگی زیارت اربعین حسینی(ع) در خراسان جنوبی تغییر کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری قرائت خانوادگی زیارت اربعین حسینی(ع) ساعت ۱۰ صبح روز اربعین در تمامی نقاط استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حجت‌الاسلام احمد ملایی  اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مردم امکان برگزاری پیاده‌روی اربعین و تشرف به کربلا و همچنین برگزاری راهپیمایی جاماندگان از اربعین فراهم نیست.

وی گفت: امسال برای عرض ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان باید به گونه‌ای این مراسم برگزار شود که از شور و شعور و شکوه آن کاسته نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در این راستا باید طرح‌های جایگزینی مانند تاکید بیشتر بر تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و فضای مجازی، عزاداری و عرض ارادت از منازل و مراسم منطبق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

ملایی بیان کرد: با هماهنگی با ستاد اربعین و همکاری‌های نهادهای فرهنگی و تبلیغی مردم ولایتمدار استان خراسان جنوبی همزمان با ایران اسلامی با قرائت زیارت اربعین همراه با شور و شعور حسینی در منازل ارادت خویش را به ساحت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ابراز می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: نظر به ضرورت تغییر در زمان برگزاری زیارت اربعین به صورت کشوری از ساعت ۹ صبح به ۱۰صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی تغییر یافته که به صورت خانوادگی در تمامی شهرها و روستاهای استان قرائت می‌‌شود.

ملایی اظهار داشت: جهت بهره‌مندی بیشتر مردم این زیارت علاوه بر پخش زنده از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از ماذنه‌های مساجد، مصلی‌ها، بلندگوهای اماکن و بقاع مقدسه، هیئت‌های مذهبی و سیستم‌های صوت راهپیمایی‌ها نیز پخش می‌شود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید   ۵۶۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی خراسان جنوبی در دست اجرا است
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها