رئیس قوه قضائیه :سرمایه بزرگ دین مداری و تدین مردم عامل امنیت خراسان جنوبی است+ عکس

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حضور در بین مردم خراسان جنوبی در آستانه اربعین، توفیق بزرگی است است گفت: یکی از نکات محوری در خراسان جنوبی، سرمایه بزرگ دینمداری و تدین مردم است که عامل امنیت در این استان است..

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “؛ آیت الله سید ابراهیم  رئیسی عصر امروز در نشست شورای اداری استان ، اظهار داشت: در کنار اقدامات انتظامی و امنیتی، نقش مردم در تأمین امنیت استان خراسان جنوبی بسیار ارزنده است.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی امروز علیرغم داشتن مرز مشترک با افغانستان و تهدیداتی که وجود دارد، در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد.

وی گفت: پشتوانه عظیم امنیت این استان دین مداری مردم است که سنی و شیعه حقیقتاً نسبت به دین، اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی توجه دارند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید از این سرمایه بزرگ دین مداری حراست کرد، افزود: اندیشمندان و دانشگاهیان باید با شناسایی آسیب‌ها در این زمینه تلاش کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به مسئله وحدت و انسجام با محوریت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیشرفت اقتصادی و اجتماعی استان با توجه به انسجام رخ می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رمز گشایش در کشور این است که تمام مشکلات در داخل و با دست توانای مدیران و همراهی مردم حل می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما همه مشکلات فعلی را قابل حل می‌دانیم، بیان کرد: شعار “ما می‌توانیم” می‌تواند خیلی از گره‌ها را بگشاید.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه طبق گفته رهبر معظم انقلاب باید انقلابی بیندیشیم و عمل کنیم، گفت: وقتی تجهیزات در کنار قدرت ایمان قرار بگیرد، می‌توانیم به عنوان یک کشور توانمند مطرح باشیم.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که دادگاه‌ها به صورت تخصصی مسائل تجاری و اقتصادی را پیگیری کنند و در این راستا دادگاه‌های تخصصی اقتصادی و تجاری در آینده خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   بهره‌برداری از مسکن اقشار کم‌درآمد در خراسان جنوبی

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اولویت ما همچنان حمایت از تولید است، افزود: قوانین و دادگاه‌های ما باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی یکی از اقدامات مهم در راستای جهش تولید است، گفت: این موضوع در خراسان جنوبی در مورد کالاهایی چون سنگ‌های قیمتی جدی گرفته شود.

وی موضوع مواد مخدر را از مسائل نگران کننده برشمرد و گفت: امروز افغانستان در سایه حمایت کشورهای غربی از تولید مواد مخدر سنتی به سمت تولید مواد صنعتی رفته و میزان آن نیز افزایش یافته است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت برخورد با معتادین متجاهر و گروه‌های سازمان یافته قاچاق ادامه داد: مسئله دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان باید فعال شود.

آیت الله رئیسی در ادامه به موضوع حفظ اراضی ملی اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی در همه جا مهم است اما مجریان باید در اجرای آن دقت و اولویت‌ها را خصوصاً در استان‌هایی که به دلیل عدم نزولات آسمانی دچار مشکل شدند را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: حفظ اراضی ملی در همه نقاط کشور مهم و ضروری است ولی در برخی از نقاط برای ماندگاری روستاییان در منطقه نیاز به توجه خاص دارد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها