پوشش دیجیتال در استان خراسان جنوبی کامل شد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گزیک به عنوان آخرین شهر استان، امروز تحت پوشش دیجیتال قرار گرفت گفت: موضوع ضریب نفوذ دیجیتال از شاخص های ۱۵ گانه ای بود که در بحث تدوین سندهای توسعه میان مدت شهرستان های استان مدنظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری  ” پیام خاوران ” ، محمد صادق معتمدیان عصر امروز در مراسم افتتاح همزمان ۹ ایستگاه دیجیتال در ۵ شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاینات و خوسف، با اشاره این که در سال ۹۷ در بحث ضریب نفوذ دیجیتال در استان، رتبه ۳۱ را در کشور داشتیم، تصریح  کرد: شهرستان درمیان نیز کمترین میزان برخورداری را در این زمینه داشت.

وی بیان کرد: در راستای جبران این عقب ماندگی ها، تفاهم نامه ای با سازمان صدا و سیما به امضا رساندیم و مقرر شد در قالب یک کار مشترک طی دو سال در زمینه برخورداری از دیجیتال به ميانگين کشوری برسیم.

استاندار خراسان جنوبی  با تأکید بر این که با توجه به وضعیت اعتباری موجود و با لحاظ حجم عقب افتادگی ها، این کار در شروع راه  بعید به نظر می رسید، اظهار داشت: با همت مدیران استان، عملیات اجرایی ساخت ابنیه مورد نیاز و نصب فرستنده به سرعت پیش رفت و ما توانستیم معادل ۱۲ سال گذشته، طی دو سال ۹۷ ایستگاه را در مناطق مرزی، روستایی و صعب العبور نصب و راه اندازی کنیم.

معتمدیان  گفت: در حال حاضر با ایجاد ۱۳۹ ایستگاه فرستنده دیجیتال، ضریب نفوذ استان به ۹۵ درصد رسیده و با هدف گذاری هایی که انجام شده است، طی دو ماه آینده به میانگین کشوری می رسیم.

وی با بیان این که این موفقیت نتیجه تلاش صدا و سیماست، خاطرنشان کرد:نقش دهیاران، بخشداران و فرمانداران نیز در این زمینه غیرقابل انکار است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تأمین زیرساخت ها، برقرسانی، ایجاد جاده دسترسی، تهیه مصالح مورد نیاز و… از جمله وظایفی است که دهیاران و بخشداران و فرمانداران به عهده داشته اند که به خوبی هم محقق شده است.

بیشتر بخوانید   آیا ریل آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی به ایستگاه آخر می رسد؟

بیشتر بخوانید:

۴۰ ایستگاه دیجیتال برای پوشش تصویری روستاها و شهرهای خراسان جنوبی راه اندازی می شود

 

معتمدیان تأکید کرد: به منظور تحقق این برنامه از ظرفیت خیرین و نهادهای حاکمیتی نیز استفاده کردیم، به گونه ای که در تأمين زیرساخت های همین پروژه، سپاه پاسداران همراهی خوبی داشته است.

وی اظهارکرد: پیام روشن اقدامات اخیر استان این است که در سخت ترین شرایط اعتباری می توان با استفاده از ظرفیت های موجود، گام های بلندی برداشت.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد:  اگر همت باشد و مدیران روحیه جهادی، همراهی و برادری داشته باشند، تمام کارهای سختی که سال ها به زمین مانده، در کمترین فرصت به نتیجه می رسد.

 

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

 

امروز و طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، به منظور برخورداری ۴ هزار و ۶۶۵ نفر در ۲۳ روستای ۵ شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاینات و خوسف، به طور همزمان ۹ ایستگاه دیجیتال به بهره برداری رسید و فرستنده اف ام شهر گزیک نیز افتتاح شد.

با راه اندازی این فرستنده، جمعیت ۵ هزار و ۴۰۰ نفری ساکن در شهر گزیک و روستاهای آواز، نصرالدین، آبگرم و بخشی از جاده مرزی گزیک از برنامه‌های ۶ شبکه استانی، جوان، معارف، قرآن، پیام و فرهنگ بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها