سه هزار و ۷۷ اظهارنامه صادراتی در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۷۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۷۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۴۰ دلار و وزن کالایی ۹۷۲ هزار و ۹۳۸ تن در استان صادر شده است.

 

به گزارش “پیام خاوران “، محمدعلی خاشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : تعداد اظهارنامه‌های صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد، از نظر ارزش ۲۵ درصد و از نظر وزن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی مجموع ارزش کالاهای صادراتی استان خراسان جنوبی در سال جاری را ۳۶۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۴۵ دلار اعلام کرد و گفت: وزن کالاهای صادراتی نیز ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۱۸۳ تن بوده که از لحاظ ارزش ۸۲ درصد و وزن ۵۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی تصریح کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل سیمان، صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، هیدروکربن سبک، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده است.

وی عنوان کرد: عمده این اقلام صادراتی به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

خاشی گفت: از مجموع اقلام صادراتی استان ۱۰ هزار و ۳۵۲ فقره پروانه به ارزش ۲۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۰۵ دلار و وزن بیش از ۱۱۱ هزار و ۷۲۴ تن مربوط به صادرات ماده ۱۱۶ بوده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۶۷ درصد، به لحاظ ارزش ۱۰۵ درصد و از نظر وزن ۸۱ درصد افزایش داشته است.

 

بیشتر بخوانید

خارجی ها چه اقلامی از خراسان جنوبی می‌برند؟

افزایش ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرکات خراسان جنوبی

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در ارتباط با واردات قطعی انجام شده در استان اظهار داشت: امسال ۱۰ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۸۸۱ هزار و ۸۹۵ دلار و به وزن ۲۶۴ تن تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید   ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یافت

وی گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۶۷ درصد افزایش و از نظر ارزش ۹۷ درصد و از لحاظ وزنی ۸۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خاشی بیان کرد: قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغالسنگ شسته نشده و ماسک عمده اقلام وارداتی به استان هستند که از کشورهای چین و همسایه وارد خراسان جنوبی شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان در شرق ایران به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین آنهاست.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها