نیاز حیاتی به پلاسما در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: با افزایش اعلام درخواست نیاز به پلاسما از سوی بیمارستان‌های خراسان جنوبی، هم اکنون ذخیره پلاسما در استان به صفر رسیده است.

به گزارش “پيام خاوران “ ابراهیم میری مقدم اظهار داشت : از ابتدای امسال تا ۱۲ آبان‌ماه جاری، ۱۲ هزار و ۴۶۵ نفر در استان اهدای خون داشته‌اند که از این تعداد، ۱۱ هزار ۴۶۵ نفر مرد و هزار نفر زن بوده‌اند.

 

وی از افزایش میزان اهدای خون بانوان گفت و افزود: از ابتدای مهر تاکنون، ۱۷۱ نفر نیز برای اهدای پلاکت مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

 

بيشتر بخوانيد

اهدای ۴۴۶ واحد خونی به مراکز انتقال خون سیار

 

اهداء ۱۱۱ واحد پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در خراسان‌جنوبی

 

مدیرکل انتقال خون  خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای استقرار دستگاه پلاسما فریز در استان، ۲۰۴ نفر از بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی اهدای پلاسما داشته‌اند.

 

میری مقدم اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل زمستان و احتمال افزایش آمار مبتلایان از بهبودیافتگان کرونا درخواست داریم برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه بهبودیافتگان پس از اولین اهدا، می‌توانند یک ماه بعد دوباره پلاسما اهدا کنند، تصریح کرد: افراد بهبود یافته ۱۸ تا ۶۰ سال که ۲۸ روز از بیماری کرونای آن‌ها گذشته است، می‌توانند به شکرانه سلامت برای اهدای پلاسما به پایگاه انتقال خون قائم، در میدان جانبازان شهرستان بیرجند مراجعه کنند تا افراد نیازمند از این نعمت محروم نباشند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: افراد می‌توانند در طی یک سال ۴۸ بار اهدای پلاسما داشته و افراد زیر ۶۰ سال و افرادی که شریط اهدای خون را داشته باشند می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

بیشتر بخوانید   ارسال ۱۸۰ واحد خونی از خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان

 

میری مقدم خاطرنشان کرد: بانوانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است که پلاسمای آن‌ها برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا عوارض داشته باشد، اما پلاسمای این بانوان برای تولید دارو می‌تواند مناسب باشد.

منبع:ايسنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها