انتقال و برگزاری عروسی ها به باغ ویلاهای خارج شهر در خراسان جنوبی/ افزایش شمار ابتلایان به کرونا در استان

دبیرستاددانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انتقال وبرگزاری جشن های عروسی به باغ ویلاهای خارج شهر انتقادکرد و گفت: متاسفانه تالارهای عروسی تعطیل شده ولی با این حال عروسیها در خارج شهر برگزار می شوند.

به گزارش “ پیام خاوران ”  غلامرضا شریف زاده  با اشاره به افزایش آمارمبتلایان در استان از مردم خواست برای حفظ سلامت خود واطرافیان از انتقال عروسی ها به مکانی که دانشگاه علوم پزشکی و ارگان های دیگر حق نظارت و ورود به آن محل را ندارند خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این روند کار شایسته ای نیست و ضرر آن برای کل مردم استان و جمعی است که در آن مراسم هستند، خواهد بود تصریح کرد: از مردم می خواهیم عروسی ها و مراسم خود را به تعویق انداخته تا با سلامتی و کمترین تلفات بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

دبیرستاددانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در طول مهر و آبان ماه موارد مرگ و میر از شاخص کشوری بالاتر بوده گفت: ۸۲ درصد موارد فوتی در گروه سنی ۶۰ سال و بالاتر و ۱۸ درصد موارد فوت در سن زیر ۶۰ سال اند.

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه متاسفانه هم میانگین سن ابتلا و هم میانگین سن فوتی ها در استان کاهش یافته است افزود: وقتی سرعت گسترش اپیدمی زیاد شود همه  گروه های سنی را درگیر می کند وهرچند شانس مرگ و میر در افراد دارای سن بالا و دارای بیماری زمینه ای بیشتر است.

شریف زاده با اشاره به اینکه ۵۲ درصد موارد ابتلا مربوط به شهر و ۴۸ درصد مربوط به روستا است و از لحاظ جنسیت حدود ۵۵ درصد موارد ابتلا مرد و ۴۵ درصد زن است گفت: در شهرستان های بیرجند، قاین و طبس محدودیت های گروه شغلی ۲ ، ۳ و ۴ اعمال شده است.

بیشتر بخوانید   57 هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی توقیف شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نیروهای نظارتی در حوزه دانشگاه و اداره صمت، نظارت بر اجرای این محدودیت ها را دارند ابراز امیدواری کرد:  با اجرای این محدودیت ها شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم و اگر بتوانیم محدودیت ها را به خوبی اجرا کنیم و پیک سوم را رد کنیم، در مراحل بعدی بیماری موفق تر خواهیم بود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها