بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۲ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ عالیه خواجوی اظهار داشت : این اعتبارات از محل عواید ماده ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به مقررات مالی دولت در سال جاری تامین شده است.

 

وی بیان کرد: ۵۴۴ پروژه عمرانی به مبلغ ۳۱۳ میلیارد ریال در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط دهیاری‌های استان افتتاح شده است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها شامل بهسازی معابر، بوستان‌های روستایی، اجرای طرح‌های پسماند، کمک به مراکز فرهنگی هنری و زیرساخت‌های ورزشی بوده است.

 

وی افزود: از ابتدای امسال از محل اعتبارات ماده ۵۸ برای اجرای ۱۱۶ پروژه عمرانی ۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شده است.

 

خواجوی گفت: ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به مقررات مالی دولت در سرفصل‌های عمرانی، گردشگری، تعمیر ماشین آلات و تجهیز پایگاه‌های آتش نشانی به دهیاری‌های استان تخصیص یافته است.

 

وی افزود: همچنین اعتبارات ماده ۵۸ به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی تامین شده است.

 

وی گفت: امسال از محل عواید ماده ۵۸، ۳۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال و چهار پروژه گردشگری به مبلغ چهار میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال تامین هزینه خواهد شد.

 

خواجوی با اشاره به ابلاغ چهار میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال اعتبار برای تامین ماشین آلات و تجهیز پایگاه‌های آتش نشانی افزود: همچنین ۲۶ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال برای اجرای ۷۶ پروژه در ۱۱ شهرستان استان در مرحله ابلاغ اعتبار است.

بیشتر بخوانید   اجرای عملیات دو بانده شدن جاده‌های استان به کندی پیش می‌رود/با اعتبارات قطره‌چکانی به جایی نمی‌رسیم

 

وی اظهار داشت: از این محل ۱۰ پروژه در نهبندان، شهرستان‌های قاینات و بیرجند هر کدام ۱۲ مورد، درمیان و سربیشه ۹ پروژه، طبس و خوسف ۶ پروژه، فردوس و سرایان ۲ پروژه، یک پروژه در بشرویه و هفت مورد در شهرستان زیرکوه اجرا خواهد شد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت این استان مرزی در مناطق روستایی ساکن هستند.

 

این استان یک هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد که ۹۰۱ روستای استان دارای دهیاری است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها