محصولات دام و طیور خراسان جنوبی به چهار کشور صادر شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: محصولات دامی و طیور خراسان جنوبی در سال جاری به چهار کشور افغانستان، عمان، عراق و چین صادر شده است.

به گزارش “پیام خاوران “،محمد اصغرزاده اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات در بخش‌های طیور و دام استان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۰۸ دلار ارزآوری داشته است.

 

وی با بیان اینکه نگاه استان به تولید باید صادرات محور باشد افزود : یک میلیون و ۲۱۵ هزار کیلوگرم تخم مرغ و یک میلیون و ۲۸۴ هزار قطعه جوجه یکروزه در این مدت صادر شده است.

 

بیشتر بخوانید

هرگونه ذبح دام در معابر عمومی جرم است

ارزآوری ۳۵۷ هزار دلاری صادرات جوجه یک روزه برای خراسان‌جنوبی

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۷۳۸ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد صادر شد و سهم خراسان جنوبی از صادرات موی بز ۷۵ هزار و ۲۶۳ کیلوگرم بوده که به کشور چین صادر شده است.

 

وی تولید صادرات محور را زمینه ساز پویایی چرخه تولیدات دامی و طیور در استان دانست و تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها و در کنار آن کیفیت دهی به محصولات استاندارد از راهکارهای اصلی توسعه صادرات است.

 

اصغرزاده افزود: رقابت در بازار نیازمند تولیدات بازارپسند است که باید با تکمیل چرخه و استحصال با کیفیت در بازار جا باز کرد.

 

وی با تاکید بر تکمیل صنایع تبدیلی شتر و شتر مرغ تصریح کرد: زنجیره کامل محصولات ضمن افزایش بهره‌وری، اشتغال پایدار و ارزش افزوده را برای استان به وجود می‌آورد.

 

عراق و افغانستان از مهمترین کشورها در چشم‌انداز صادرات محصولات دام و طیور خراسان جنوبی هستند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   رایزنی با مقامات عراقی برای بازگشایی مرزهای زمینی در اربعین/ خدمات رسانی 500 موکب ایرانی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی

 

۷۸۹ واحد مرغداری گوشتی و ۴۹ واحد مرغداری تخمگذار و پولت در خراسان جنوبی فعال است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها