سامانه بارشی امروز در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

سامانه بارشی جدید که وارد خراسان جنوبی شده است، امروز (یکشنبه) تقویت می‌شود و احتمال سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی نیز وجود دارد.

به گزارش ” پیام خاوران “، جواد نخعی اظهار داشت: توده هوای ناپایدار به‌تدریج از اواخر وقت روز شنبه نفوذ کرد و سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه در منطقه فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه از عصر امروز تا فردا (دوشنبه) اوج می‌گیرد و وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در نیمه شرقی و مناطق جنوبی قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای امروز و فردا بارش شدید باران و رعد و برق و در مناطق کوهستانی بارش برف و تگرگ پیش بینی می‌شود.

نخعی بیان کرد: اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیرو هشدار هواشناسی سطح زرد که ۱۳ آذر ماه منتشر شد، برای این وضعیت هشدار سطح نارنجی (آمادگی) را صادر کرده است.

وی افزود: کاهش دید افقی بر اثر مه شدید از دیگر موارد این هشدار است و به لحاظ دمایی نیز از صبح سه‌شنبه تا پایان هفته کاهش قابل ملاحظه دمای هوا، سرما و یخبندان شبانه در منطقه فراگیر خواهد شد.

 

کاهش محسوس دما از روز سه‌شنبه

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه دما در این مدت خبر داد و گفت: روزهای پایانی هفته سرما و یخبندان شبانه در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد و لازم است مردم به ویژه کشاورزان تمهیدات لازم را به کار گیرند.

نخعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید افزود: سربیشه با دمای منفی چهار و طبس با ۱۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند.

بیشتر بخوانید   آب دریان عمان سال ۱۴۰۵ به استان خراسان جنوبی می رسد

در پی هشدار هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی ۱۷۴ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی دیروز (شنبه) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان جنوبی گفت: هرچه میزان آگاهی‌بخشی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها قبل از بروز شرایط بحرانی بیشتر باشد، مطمئنا مردم برای مواجهه با موقعیت پیش آمده آمادگی بیشتری دارند و در نتیجه حجم خسارت‌هایی که رقم می‌خورد، کمتر خواهد بود.

ناصر خوش خبر تاکید کرد: فرمانداران به عنوان مدیریت عالی هر شهرستان و دستگاه‌های اجرایی به فراخور وظیفه و جامعه هدفی که دارند، باید نسبت به اطلاع‌رسانی درخصوص شرایط بحرانی اقدام کنند و از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در این شرایط باید به نحو مقتضی استفاده شود.

وی گفت: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در حالت آماده‌باش کامل باشند و راهدارخانه‌ها هم با تامین امکانات و تجهیزات لازم برای استقرار و پذیرایی از مردم آماده باشند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فرمانداران، پیش بینی لازم برای اسکان و استقرار اضطراری افراد حادثه دیده به ویژه در مناطق پربارش را داشته باشند و توزیع پایگاه‌های امدادی به گونه‌ای باشد که همه مناطق به سرعت پوشش داده شوند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها