توصیه یک پزشک عفونی: بیماران کرونایی دیرهنگام به بیمارستان مراجعه نکنند

متخصص بیماریهای عفونی وگرمسیری بیمارستان ولی عصر بیرجند(عج) گفت: مهمترین عامل بستری شدن بیماران کرونایی در آی سی یو مراجعه دیرهنگام به بیمارستان است.

به گزارش“پیام  خاوران “ ، دکتر زهره آذرکار متخصص بیماری های عفونی وگرمسیری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اظهار داشت: هرفردی که دچار علائم سرماخوردگی می شود حتما باید به کرونا فکر کند چرا که ممکن است افراد خیال کنند چون فصل پاییز و سرما خوردگی های ویروسی است، دچار سرماخوردگی فصلی شدند.

وی با اینکه در این فصل آنفولانزا های فصلی و بیماری های ویروسی خیلی شایع است بیان کرد: به دلیل اینکه بیماری کرونا یک بیماری همه گیر است و ویروس به شدت در جامعه منتشر شده، هرکسی که دچار علائم سرماخورگی باشد باید حتما به کرونا فکر کند.

 

بیشتر بخوانید 

اما و اگر‌ های تغذیه بیماران کرونایی

کمبود ویتامین D خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

 

متخصص بیماری های عفونی وگرمسیری بیمارستان ولی عصر بیرجند(عج) اظهارکرد: بنابراین اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی می شود و بعد از دو الی سه روز بهبودی پیدا نکرد، حتما به پزشک برای بررسی و درمان کرونا مراجعه کند..

آذرکاربا تشریح علت اینکه بیماران در آی سی یو بستری می شوند گفت: نخست به علت بیماری های زمینه ای مانند فشار خون، دیابت، قلبی عروقی، نقص ایمنی، نارسایی کلیوی است که سبب می شود شدیدتر به بیماری مبتلا شوندو منجر به بستری شدن این بیماران در آی سی یو می شود.

وی همچنین مراجعه دیر هنگام به بیمارستان را یکی از دلایل بستری شدن در آی سی یو ذکر کرد وافزود: ممکن است بیماران در هفته دوم بیماری دچار علائم شدید تنفسی مانند سرفه شدید و تنگی نفس شوند که معمولا نشان دهنده این است که بیمار وارد فاز بحرانی بیماری شده و در این شرایط معمولا نیاز به بستری در آی سی یو پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید   افزایش تخت‌های بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند برای رسیدگی به بیماران کرونایی

متخصص بیماری های عفونی وگرمسیری بیمارستان ولی عصر بیرجند(عج) بیان کرد: این بیماران ممکن است هیچ بیماری زمینه ای نداشته و جوان باشند وباید گفت: همه گروه های سنی در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

آذر کار بیان کرد: لازم است از زمانی که بیماران علائم خفیفی دارند، در خانه بمانند استراحت کرده و در صورتی که بیماری بعد از ۱۴ روز بهبود پیدا نکرد یا علائم شدید تری ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها