هشدار دامپزشکی در خصوص احتمال رخداد بیماری تب برفکی

با توجه به بهادار شدن واکسن تب برفکی در سال جاری دامداران شهرستان بیرجند استقبال مناسبی از واکسن تب برفکی نکرده اند.

به گزارش “پیام خاوران “،  حسن علیزاده اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی که در تامین واکسن تب برفکی رایگان پیش روی اداره کل دامپزشکی استان بود، اما با تمهیدات انجام شده تا پایان سال جاری در جمعیت دام سبک عشایری شهرستان بیرجند واکسیناسیون رایگان تب برفکی انجام خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری چندین نوبت اطلاع رسانی به دامداران صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان از طریق اتحادیه دامداران استان در خصوص تامین واکسن بهادار تب برفکی انجام شده، اما با توجه به هزینه واکسن استقبال خوبی از طرف دامداران انجام نشده و این زنگ خطری در ماه‌های پیش رو خواهد بود که احتمال رخداد تب برفکی را در دامداری‌های شهرستان افزایش خواهد داد.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در پایان فاز دوم طرح تب برفکی حدود ۳۰ درصد دام‌های صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان واکسینه شدند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

علیزاده ابراز امیدواری کرد: در مرحله سوم این طرح که در دی ماه سال جاری انجام می شود، دامدارانی که در ماه‌های گذشته با این طرح همراهی نکرده اند برای ایجاد پوشش ایمنی مناسب علیه این بیماری اقدام به تهیه واکسن نمایند تا واکسیناسیون به صورت رایگان توسط همکاران شبکه دامپزشکی انجام شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   بیش از سه میلیون دام در خراسان جنوبی واکسینه شدند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها