پلاسمادرمانی در کاهش شدت بیماری کرونا موثر است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا حاوی ایمونوگلوبین ضد ویروس است که در بدن فرد تولید شده و می‌تواند باعث از بین رفتن ویروس‌ها و کاهش شدت بیماری در بیماران بدحال شوند.

به گزارش “پیام خاوران “، جلال احمدی در خصوص پلاسما درمانی در بیماران کووید ۱۹ اظهار داشت : پلاسما درمانی یکی از روش‌هایی است که به خصوص در بیماران بدحال بسیار کمک کننده است و باعث نجات جان بسیاری از این بیماران می‌شود.

 

وی افزود: پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا حاوی ایمونوگلوبین ضد ویروس است که در بدن فرد تولید شده و می‌تواند باعث از بین رفتن ویروس‌ها و کاهش شدت بیماری در بیماران بدحال شوند.

 

بیشتر بخوانید

بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهای خراسان جنوبی تجهیز می شود

مدافعان سلامت استان خراسان جنوبی”پاداش کرونا” می گیرند

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بیمارانی که قبلا کرونا داشتند و بهبود پیدا کردند، در ۲۸ روز اول بعد از بیماری زمانی که بیشترین میزان ایمونوگلوبین در خونشان وجود دارد، می‌توانند با اهدای خون و پلاسمای خودشان، نجات بخش جان بقیه بیماران باشند.

 

احمدی خاطر نشان کرد: از بیمارانی که این بیماری را داشتند و بهبود پیدا کردند در صورتی که مشکل و بیماری خاصی ندارند، تقاضا می‌کنیم حتما با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون شانس زندگی دوباره را به شکرانه بهبودی خودشان به بقیه بیماران هم بدهند تا بتوانیم نجات بخش جان بیماران باشیم تا میزان مرگ و میر و عوارض این بیماری کمتر شود.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۱۰۲

 

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   موارد کرونا در سفرهای بین شهری خراسان جنوبی افزایش یافت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها