راه اندازی مجدد تنها جایگاه CNG در خوسف

شهردار خوسف از راه اندازی مجدد جایگاه CNG شهرداری خوسف به عنوان تنها جایگاه عرضه گاز شهرستان پس از ۲۰ روز تعطیلی خبر داد و گفت: این جایگاه به متقاضیان واگذار می شود.

به گزارش“پیام خاوران “ مدتی است که خرابی جایگاه CNG شهرداری خوسف موجب نارضایتی مردم شده است؛ خرابی تجهیزات و تأسیسات جایگاه CNG شهرداری خوسف از ابتدای سال تاکنون بهانه ای شد تا دلایل خرابی تنها جایگاه عرضه گاز طبیعی شهرستان خوسف را از سوی شهردار پیگیری کنیم.

محسن علیزاده اظهار داشت: این جایگاه از سال ۱۳۹۱ توسط وزارت نفت در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این جایگاه حدود ۹ سال کارکرد مفید داشته که البته طبق مستندات موجود در ذیحسابی شهرداری هیچگونه سودی با توجه به اشتغال سه نفر نیرو و پرداخت هزینه های برق، گاز و غیره از ابتدای راه اندازی تاکنون عاید شهرداری نشده است، گفت: همچنین در برخی از سال ها جایگاه مذکور به دلیل هزینه های سرسام آور تعمیرات، نگهداری و هزینه های دوره ای زیان ده هم بوده است.

شهردار خوسف ادامه داد : با گذشت این سال ها تجهیزات و منصوبات جایگاه مستهلک شده و به دلیل ناتوانی شهرداری در پرداخت هزینه های بازدید دوره ای و تعمیرات جزئی آن منجر به فرسوده شدن تجهیزات و متعاقب آن خرابی های مکرر از سال گذشته تاکنون شده است.

علیزاده تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات؛ شهرداری به محض خرابی جایگاه، تجهیزات معیوب را به مرکز منتقل کرده است؛ اما به دلیل نوسانات شدید بازار و مشکلات حاد درخصوص تأمین لوازم  یدکی و تعطیلی های ناشی از بیماری ویروس کرونا؛ روند تعمیرات و راه اندازی مجدد جایگاه طولانی شد.

وی بیان کرد: تعمیرات کلی، به روز رسانی و اورهال کردن جایگاه مذکور نیاز به اعتباری بالغ برحداقل دو و نیم میلیارد ریال داشته که شهرداری به دلیل مشکلات مالی و کاهش شدید منابع درآمدی و به ویژه ساخت وسازها در سطح شهر در حال حاضر توانایی انجام این کار را ندارد.

بیشتر بخوانید   مشکلات قنوات استان خراسان جنوبی به گوش مسئولان رسید

شهردار خوسف با بیان اینکه درحال حاضر تجهیزات در تهران تعمیر و ظرف دو روز گذشته به محل جایگاه حمل شده است، گفت: ظرف دو یا سه روز آینده شاهد راه اندازی و بهره برداری مجدد جایگاه خواهیم بود.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

علیزاده در پایان اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای خدمات دهی مطلوب تر و مداوم به شهروندان، فرآیند واگذاری استجاری جایگاه به بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده که امیدواریم تا پایان دی ماه سال جاری درصورت وجود متقاضی این کار به سرانجام برسد.

منبع : شبستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها