اضطراب زمینه ساز کاهش ایمنی بدن و افزایش ابتلا به کرونا

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : استرس ناشی از بیماری کرونا می‌تواند باعث درگیری‌های قلب و عروق شود و افرادی که از قبل مشکل قلبی و یا مشکلات عروق داشته اند به دنبال شیوع کرونا ممکن است زودتر علامت دار و دچار این بیماری شوند.

به گزارش “پیام خاوران “  دکتر ناهید ازدکی با بیان اینکه احتمال درگیری قلب و عروق به خصوص در موارد شدید کرونا وجود دارد افزود: این احتمال تا ۲۰ درصد گزارش شده است که این مسئله می‌تواند به صورت درگیری عروق قلب، سکته قلبی و به دنبال آن نارسایی قلبی و یا درگیری مستقیم عضله قلب باشد.

وی با بیان اینکه استرس ناشی از بیماری کرونا می‌تواند باعث درگیری‌های قلب و عروق شود گفت: افرادی که از قبل مشکل قلبی و یا مشکلات عروق کرونر داشته اند به دنبال شیوع کرونا ممکن است زودتر علامت دار و دچار این بیماری شوند.

 

بیشتر بخوانید 

بیماران قلبی در مصرف دمنوش‌های گیاهی احتیاط کنند

توصیه یک پزشک عفونی: بیماران کرونایی دیرهنگام به بیمارستان مراجعه نکنند

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به مشکلات ناشی از مصرف تداخلات دارویی در بیماران کرونایی با بیماری زمینه‌ای قلبی اشاره و افزود: بیماران قلبی، فشارخون، دیابت و افراد سیگاری و کسانی که دچار چاقی هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.

دکتر ناهید ازدکی با توصیه به مصرف مرتب و منظم دارویی در بیماران قلبی عروقی گفت: این بیماران رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمعات، ماسک زدن، ارتباط مداوم با پزشک معالج، عدم قطع مصرف دارو، کنترل مستمر فشارخون را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه اضطراب باعث کاهش سطح ایمنی و مستعد شدن ابتلا به کرونا میگردد افزود: بیماران قلبی به شیوه‌های مختلف از جمله مشاوره، مطالعه، انجام دادن کار‌های مورد علاقه و. سعی کنند آرامش خود را حفظ و از اضطراب جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید   تیم دیپلماسی کشور ناراحتی و عظمت مردم ایران را به اروپایی ها نشان دهد

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین انجام ورزش، مصرف میوه و سبزی، شیر و لبنیات، ترکیبات حاوی ویتامین دی، زینک را برای افزایش سطح ایمنی در مقابله با کرونا را مفید دانست.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

دکتر ازدکی توصیه کرد: درد‌های قفسه سینه که معمولاٌ بین ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد و تپش قلب طولانی مدت و فعالیتی را در دوران کرونا جدی بگیریم.

منبع:برنا

انتهای پیام / 101

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها