اشتغال ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع خراسان جنوبی رقم خورد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود ۵۱۷ پروانه بهره برداری در حوزه صنایع خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این پروانه ها، اشتغال ۱۲ هزار نفر را در حوزه صنایع رقم زده است.

به گزارش “پیام خاوران “ حامد حسن نژاد اظهار کرد: طی بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خوسف متوجه شدیم عمده مشکلات واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش است که از محل بند الف تبصره ۱۸ و رونق تولید می توانیم واحدهای متقاضی تسهیلات را به بانک ها معرفی کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تأمین ضمانت نامه های بانکی باید از طریق سرمایه گذار مهیا شود، افزود: اما سازمان صمت این آمادگی را دارد تا از دو محل تبصره ۱۸ و رونق تولید، طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت را برای تجهیز، نوسازی و سرمایه در گردش به بانک ها معرفی کند.

حسن نژاد با اشاره به راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی، بیان کرد: تا شهریور ماه امسال تعداد هفت واحد تولیدی دوباره به چرخه تولیدی بازگشتند اما برنامه ما این است که تا پایان سال ۲۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید برگردانیم.

وی تصریح کرد: طبق آخرین برآورد انجام شده تاکنون حدود ۳۰ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی تعطیل و راکد هستند، مشکلات این واحدها  به ریز از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دست بررسی است.

 

بیشتر بخوانید 

۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در خراسان جنوبی پرداخت شد

یک هزار و ۷۶۷ پروانه صنفی در خراسان جنوبی صادر شد

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه حتی یک واحد راکد هم نداشته ایم که برای رفع مشکلات آن جلسه ای برگزار نشده باشد، گفت: مهمترین اهرم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، همچنین مرکز فوریت های  رسیدگی به واحدهای تولیدی هم در استان به صورت شبانه روزی راه اندازی شده تا مشکلات واحدهای صنعتی به صورت مستمر و مداوم پیگیری شود.

بیشتر بخوانید   مرغ؛ 13 هزار و 300 تومان

حسن نژاد تصریح کرد: برای و.احدهای صنعتی که چک های برگشتی و بدهی های معوق داشته باشند سعی می کنیم از محل تسهیلات رونق تولید به بانک  معرفی شوند و اگر مشکل دیگری باشد از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک ها معرفی خواهند شد، تا مشکل تأمین سرمایه رفع شود.

وی عمده مشکل واحدهای صنعتی را تأمین وثیقه و ضمانت نامه های مورد قبول بانک عنوان کرد و گفت: سود تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، ۱۲ و ۱۳ درصد و رونق تولید ۱۸ درصد است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در هشت ماهه اول امسال در بخش تسهیلات پرداختی، از محل رونق تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

حسن نژاد با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی از دو محل پرداخت مستقیم بانک ها و از محل سامانه بهین یاب تامین می شود، افزود: در هشت ماهه اول سال جاری از محل پرداخت مستقیم بانک ها ۷۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات بند الف استان خراسان جنوبی با حدود ۱۲۷ درصد جذب؛ پنجمین استان کشور است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود ۵۱۷ پروانه بهره برداری در حوزه صنایع استان خبر داد و گفت: این پروانه ها، اشتغال ۱۲ هزار نفر را در حوزه صنایع رقم زده اند.

وی تصریح کرد: امسال فولاد قاین، طرح های طلا، کنسانتره آهن، طرح توسعه کاشی و توسعه زغال سنگ در دست اجرا است که قسمتی از این واحدها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید   قیمت ماسک بالاتر از ۱۰۰۰ تومان گرانفروشی است

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

حسن نژاد در پایان یادآور شد: واحدهای صنعتی می توانند مشکلات خود را با مرکز فوریت های واحدهای صنعتی سازمان صمت استان در میان بگذارند چراکه روزانه مشکلات تولید بررسی می شود.

منبع:شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها