آینده محیط زیست خراسان جنوبی در خطر است

کشفیات تخلفات شکار و صید در خراسان جنوبی در نه ماه نخست امسال در مقایسه با میانگین ۱۰ سال گذشته در این استان بیشتر شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسن اکبری ،  از افزایش تخلفات شکار و صید است از ابتدای سال خبر داد و اظهار داشت : مقایسه این آمار با میانگین ۱۰ ساله گذشته آن، آینده محیط زیست خراسان جنوبی را نگران کننده کرده است.

وی  افزود: تعداد پرونده‌های تخلف در ۹ ماه امسال ۱۶۹ پرونده است که میانگین آن در ۱۰ سال گذشته ۱۲۳ پرونده بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته در خراسان جنوبی ۲۱۹ متخلف شناسایی شدند که میانگین آن در ۱۰ سال گذشته ۱۹۱ نفر بود افزود: در ۹ ماه گذشته ۲۷ اسلحه کشف شده که میانگین آن در ۱۰ سال گذشته ۹ قبضه بوده است.

 

بیشتر بخوانید

دو ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

حفظ محیط زیست در گرو کار فرهنگی است

 

اکبری ادامه داد : استان خراسان جنوبی با مساحتی حدود ۹ درصد از کشور، نزدیک به ۲۵ درصد تنوع گونه‌ها را در خود جای داده است.

وی با اشاره به وجود گونه‌های کمیاب و در معرض خطری نظیر هوبره، یوزپلنگ، گربه پالاس، قوچ اوریال، گربه شنی و… و نیز چند صد گونه گیاهی دارویی یا دارای ارزش حفاظتی خاص در استان گفت:با فعالیت ایثارگرانه محیط بانان استان کشفیات قابل ملاحظه‌ای توسط این نیروی‌های پر تلاش در حوزه شکارو صید، برای خراسان جنوبی رقم خورد که البته جای تامل دارد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در حوزه حفاظت محیط زیست استان در حال انجام می‌باشد گفت: دستیبابی به رضایت نسبی در حوزه محیط زیست و تضمین محیط زیستی سالم برای مردم جامعه چه در حال و چه برای آیندگان، نیازمند توجه جدی همه مسئولان به حل مشکلات و معضلات این حوزه در زمینه مشکلات زیر ساختی، کمبود‌های جدی حوزه حفاظت و پایش از جمله نقلیه و ترابری و نیز مشکلات استخدامی برخی محیط بانان طرحی است که امیدواریم به آن نگاه ویژه‌ای شود.

بیشتر بخوانید   ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان‌جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند

منیع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها