گیاه کاهش دهنده حملات صرع

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: گیاه اروانه در کاهش حملات صرع اثربخش است و برای درمان سرخی پروانه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش “پیام خاوران “، حسین راغ آرا اظهار داشت: گیاه اروانه یکی از گونه‌های گیاهی خراسان جنوبی است که  نام علمی آن  Hymenocraterplatystegius   است.

وی با اشاره به اینکه اروانه گیاهی پرشاخ و برگ‌ و بوته‌ای است که به خانواده نعناع تعلق دارد، تصریح کرد: در فصل بهار و زمان گل‌دهی ظاهری زیبا در دامنه ارتفاعات منطقه بخود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

آرام بخش است و چربی می‌سوزاند

مسکن گیاهی میگرن را بشناسید

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با بیان اینکه این گیاه را با نام‌های دیگری با عنوان گیاه الگانس، لاواندکویر، گل خزامی نیز می‌شناسند، افزود: نام محلی این گیاه “بادرنجبویه کوهی” و “گل ارونه” است.

راغ آرا اظهارکرد: گل اروند طبیعت گیاه معتدل از گل و برگ آن در طب گیاهی به صورت دمنوش استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه گل و برگ آن خاصیت ضد تشنج محرک معده و ضد اسپاسم سردرد را کاهش می‌دهد، گفت: این گیاه برای استحکام لثه ها مفید است، خاصیت تسکین دارد و برای ناراحتی قلبی مصرف دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین این گیاه نفخ معده را برطرف می‌کند خاصیت سم زدایی داشته و معرق است، برای رفع ورم‌های بدن به ویژه ورم پا و دست مفید است.

راغ آرا با اشاره به اینکه گیاه اروانه برای بیماری نقرس اثرات مفیدی دارد و برای درمان خون مردگی اثرات بی مانندی دارد، تصریح کرد: این گیاه در کاهش حملات صرع اثربخش است و برای درمان سرخی پروانه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   کمبود فضای درمانی در بخش ناباروری بیماران خاص خراسان‌ جنوبی

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی یادآورشد: برای تهیه دم کرده از ۲۳ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب استفاده می‌شود روزانه سه نوبت به اندازه یک لیوان از این دم کرده مصرف می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها