خراسان جنوبی پنجمین استان مبتلا به انفولانزای فوق حاد پرندگان/ جای نگرانی نیست کمبود واکسن نداریم

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما پنجمین استانی هستیم که امسال انفولانزای فوق حاد پرندگان در ان تا کنون مشاهده شده است گفت: درحال حاضر جای نگرانی نیست هیچ کمبودی نسبت به واکسن هم نداریم

اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار “پیام خاوران” اظهار داشت:خراسان جنوبی پنجمین استانی است که امسال انفولانزای فوق حاد پرندگان در ان دیهد شده است وتا کنون در کشور در ۱۰ کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان مثبت شده است.

وی با بیان اینکه امروز جواب سومین واحد مرغداری هم در استان مبنی بر ابتلای فوق حاد پرندگان که در شهرستان خوسف واقع شده است مثبت اعلام شد افزود: خوشبختانه تا این لحظه مورد مشکوکی از واحدی دیگر از مرغداریهای استان مبنی بر ابتلای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد.

مدیر کل دامپرشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی مبنی بر واکسن نداریم گفـت: ۲۷هزار قطعه مرغ تخمگذار به دلیل ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی در حال معدوم سازی است که تا پایان وقت امروز به پایان می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید 

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی تحت کنترل است

خراسان جنوبی پیشرو در پرورش مرغ استاندارد

 

اصفرزاده افزود: تمامی محصولات مرغ وتخم مرغ استان سالم بوده وهیچ گونه منعی برای مصرف ندارند وخروج محصولات مرغ وتخم مرغ از استان هیچگونه منع خروجی از استان ندارند.

وی گفت: برای استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن تامین شده که مابقی واکسن ها طی چند روز آینده وارد استان می شود، افزود: هیچ مشکلی برای تأمین واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

اصغرزاده افزود :واکسیناسیون در دو نوبت انجام خواهد شد که نوبت دوم پس از طی یک ماه تکرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید   ۱۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی در خراسان جنوبی توزیع می شود

وی گفت: خوشبختانه آنفوانزای تأیید شده در واحد مرغداری استان، سویه ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.

انتهای پیام / ۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها