ثبت نام ۱۰۰ درصد پزشکان در طرح نسخه الکترونیک

پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی خراسان جنوبی ازابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نسخه الکترونیک صادر کرده اند.

به گزارش “پیام خاوران “، فرزاد فیروزی اظهار داشت: در سال ۹۷ در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک تصمیم بر این شد تا دفترچه‌های کاغذی جمع آوری و نسخ به صورت الکترونیک صادر شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح پزشکان در سامانه ثبت نام و نسخه بیمار را بر اساس کد ملی ثبت می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با عنایت به اینکه داروخانه‌ها هم در این سامانه عضو هستند بیمار با مراجعه به داروخانه، بدون ارائه نسخه کاغذی می‌تواند داروی خود را دریافت کند.

فیروزی گفت: در ابتدای اجرای این طرح ۶۰ درصد حق ویزیت پزشکان بعد از ۴۸ ساعت به حسابشان واریز می‌شد، اما درحال حاضر به منظور جذب بیشتر پزشکان، ۸۰ درصد حق ویزیت در پایان همان روز به حساب پزشک واریز می‌شود.

وی افزود: پزشکانی که دارای امضای الکترونیک نیز هستند تا ۹۵ درصد حق ویزیت به حسابشان واریز می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان در سامانه نسخه الکترونیک ثبت نام کرده اند، اما در حال حاضر ۷۵ درصد در این سامانه فعالیت دارند و نسخه الکترونیک را ثبت می‌کنند گفت: در یک ماه گذشته سازمان پهنای باند را ۳ برابر کرد تا پزشکان مشکلی در این راستا نداشته باشند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

فیروزی افزود: ازابتدای سال تاکنون پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیش از ۲۰۰ هزار نسخه الکترونیک صادر کرده اند.

وی گفت: قطعاً نسخه الکترونیک سبب کاهش مراجعات مردم برای تمدید تاریخ اعتبار و یا تعویض دفترچه، کاهش مشکلات مفقودی دفترچه، کاهش مصرف کاغذ، پایین آمدن درصد خطا‌های ناشی از نسخه نویسی و نسخه پیچی می‌شود.

بیشتر بخوانید   دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بزرگترین دستگاه ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین تمام سوابق بیمار نزد پزشکان در سامانه ثبت می‌شود و برای تجویز دارو کار پزشک تسهیل می‌شود.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها