ناگفته‌هایی از مهاجرت برخی داعشی‌ها به افغانستان/یگان امنیتی ـ دفاعی در مرزهای شرق کشور مستقر شد

  • کدخبر: 23817
  • شنبه ۱۸ بهمن ۹۹ - ۲۲:۴۴

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به مهاجرت برخی داعشی‌ها به افغانستان گفت: برآوردها بر آن بود که شاید مزاحمت‌هایی در غرب افغانستان و برای کشور ما داشته باشند.

به گزارش “پیام خاوران “، سردار غلامعلی تناکی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بعد از اعلام شکست داعش توسط سردار سلیمانی که گفت “در چند ماه آینده حکومتی به نام داعش نخواهد بود” و از همان تاریخ دیگر حکومتی به نام داعش نبود اما فریب‌خوردگانی که در سوریه بودند به لیبی یا افغانستان  مهاجرت کردند هر چند که خوشبختانه در افغانستان هم جایگاهی نداشتند.

 

وی گفت: بعد از مهاجرت باقی ماندگان داعش به افغانستان و لیبی، برآوردها بر آن بود که شاید مزاحمت‌هایی در غرب افغانستان و برای کشور ما  داشته باشند افزود: نیروی قرارگاه شهید ناصری به عنوان یگان امنیتی دفاعی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی مستقر شد اما در استان امنیت حاکم بود و در دو بعد نظامی و محرومیت‌زدایی اتفاقات خوبی رقم زدیم.

 

فرمانده قرارگاه شهید ناصری در خراسان جنوبی بین کرد: در این مدت به شدت در ارتقای نظامی تلاش کردیم و به جرات می‌توانیم بگوییم آمادگی ۱۰۰ درصدی برای دفاع از مرزهای کشورمان را داریم و در هر نقطه که محور مقاومت نیاز داشته باشد آمادگی داریم به  انجام ماموریت بپردازیم.

 

تناکی افرود: تمرینات گردان‌ها را انجام دادیم همچنین در کنار کار نظامی مباحث محرومیت زدایی  هم انجام می‌شود.

 

وی عنوان کرد: بهترین وسیله پایدارسازی در مناطق مرزی محرومیت‌زدایی است و قرارگاه شهید ناصری تلاش کرد در کنار دیگر نهادها و ارگانها و نیروهای خدمتگزار به هر نحو به مردم محروم استان خدمت کند.

 

فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: برنامه کوتاه مدت و بلندمدت مدنظر است که در کوتاه مدت موارد متعددی در سالیان گذشته انجام دادیم در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی قبل اینکه رهبری دستور کمک مومنانه را بدهد بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در چهار شهرستان توزیع شد که جزو اقدامات کوتاه مدت بود و با توجه به اینکه کرونا نبود توزیع کیف  و کفش و ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر در بین دانشجویان آموزان انجام شد.

بیشتر بخوانید   ظرفیت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به‌کار گرفته شوند

 

تناکی افرود: احداث چهار بیمارستان صحرایی را اجرایی کردیم تا قسمتی از مشکلات بهداشتی برطرف شود اما در مباحث بلند مدت زیربنایی بررسی‌های که انجام شد نیاز مردم با توجه به خشکسالی‌ها به سمت آب بود و همه روستاها نیاز اصلی‌اشان آب است.

 

وی عنوان کرد: در منابع طبیعی استان مناطقی را مشخص کردیم که به صورت بندهای خاکی احداث شود این اقدام باعث می‌شود ده برابر قنوات آب‌دار شوند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی بیان کرد: احداث این بندهای خاکی در برخی روستاها که ۲۵ کیلومتر پایین بود تاثیرگذاری خوبی داشت و مهاجرت معکوس داشت. تا کنون ۱۵ سد نسبتا بزرگ را احداث کردیم و ۵ میلیون متر مکعب آبی که قبلا از کشور خارج شده  به سمت افغاستان سرازیر شده الان در  پشت بندهای خاکی ذخیره می‌شود و برای کشاورزی استفاده می‌شود.

 

تناکی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه بندهای خاکی بوده است گفت: امسال چهار بند خاکی افتتاح می‌کنیم. بزرگترین بند خاکی در استان در لانو کلنگ خورد که در اوایل ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

 

وی افزود: ۷۰ باب منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث می‌شود که تاکنون ۹۵ درصد تمام شده و قبل پایان سال افتتاح می‌شود که بیشتر در روستاهای دور افتاده مرزی است. ۵۹ مسجد نیز نوسازی یا تعمیر شد و در دو روز آینده ۲۳۸ سری جهیزیه نیز در چهار شهرستان مرزی توزیع می‌شود و با مشارکت مردم و خیرین تاکنون ۹۶۰ سری جهیزیه توزیع شده است.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در خراسان جنوبی گفت: احداث مدارس سه کلاسه و پنج کلاسه از دیگر برنامه‌ها هستند  که در بیرجند و سربیشه هفت باب به ارزش چهل میلیارد تومان در دست احداث  داریم که تا مهر سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید   آخرین وضعیت صادرات به افغانستان

 

تناکی تصریح کرد: ۸۰ باب سرویس بهداشتی احداث شد و ۲۵ هزار اصله نهال نیز بین محرومان در نقاط مرزی تا اسفند ماه توزیع می‌شود.

 

وی افزود: در حوزه امنیت اتفاق خاصی که منجر به درگیری شود نداشتیم اطاعات خوبی که داریم سبب شده وضعیت اشراف نظام در شهرستان‌های مرزی به دقت انجام شود. امنیت خراسان جنوبی در صدر استان‌های مرزی است.

 

منبع :  تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها