۷۶۳ نفر در استان خراسان جنوبی قربانی کرونا شدند

از اسفندماه سال 98 تاکنون بر اثر کرونا، 763 نفر در استان خراسان جنوبی سر در نقاب خاک کشیده و قربانی این بیماری شوم شده اند.

به گزارش ” پیام خاوران “، کرونا همچنان در کمین است وقربانی می گیرد وآمار مبتلایان به این ویروس منحوس وهزار چهره حکایت از آن دارد که برخی از دستورالعمل ها همچنان نادیده گرفته می شود

عادی انگاری ها وعدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی این روزها ابتلا به این بیماری راافزایش داده ونگرانی هایی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با بیان اینکه مردم همچنان دستور العمل های بهداشتی رارعایت کنند می گوید: در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت یک مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۶۳ نفر رسید.

محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته  ۵۷ آزمایش کرونا در استان، آزمایش ۱۱ نفر مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۳ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۸ بیمار سرپایی هستند که ازاین تعداد ۷ مورد از بیرجند، ۳ مورد از قاین و یک مورد جدید از سربیشه شناسایی شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۶ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند خاطرنشان می کند: از این تعداد ۳۶ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند افزود: تا روز گذشته ۴۳ هزار و ۶۸۲ آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶ هزار و ۵۴ مورد مثبت اعلام شد.تا کنون ۱۵ هزار و ۲۵۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

بیشتر بخوانید   ۵۶۸ تصادف در خراسان جنوبی به دلیل تغییر مسیرهای ناگهانی رخ داده است

وی اظهارکرد: در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۰ بیمار شامل ۳ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

دهقانی فیروزآبادی ازهم استانی های عزیز خواست پروتکل های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی ها و شب نشینی ها، بازار ها و مغازه ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند بیان داشت: سال 99 را در حالی پشت سر می گذاریم که بیش از یکسال درگیر بیماری نوپدید کرونا شدیم که فشار بسیار زیادی از نظر روحی و روانی، جسمی و عملکردی بر پرسنل عزیزمان در حوزه سلامت وارد کرد.

دهقانی فیروزآبادی اظهارکرد: کادر بهداشت و درمان با ایثارگری و جانفشانی، تلاش کردند تا هر چی بیشتر از سلامت هم استانی های خودشان محافظت کنند ودر این راه سه شهید تقدیم شد و تعداد زیادی از پرسنل عزیز به دلیل ابتلا به بیماری، رنج بیماری را تحمل کردند و بعضا هنوز درگیر عوارض و تبعات ناشی از آن هستند.

وی ضمن خداقوت به کادر بهداشت و درمان استان ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال این خدمات ارزشمندتان را ذخیره آخرت قرار دهد و به لطف خداوند متعال و اعیاد ماه شعبان روزهای خوبی برای پرسنل حوزه سلامت رقم بخورد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها