نمود عینی حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در امنیت استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور مقتدرانه و شجاعانه نیروی انتظامی در امنیت استان نمود عینی دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری ظهر امروز در نشست فرمانده انتظامی استان و معاونین این مجموعه اظهار داشت: حس مسئولیت پذیری و تعهد نیروی انتظامی باعث شده فضای کشور، امن و راحت باشد.

وی تأکید کرد: امنیت از بزرگترین محصولاتی است که علیرغم همه دشمنی ها، به خاطر اقدامات مطلوب نظام اسلامی در کشور به وجود آمده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروی انتظامی مثل دیگر نهادهایی که بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته، نیرویی است که علاوه بر اینکه پلیس تلقی می‌شود، نیرویی فرهنگی با اقدامات فرهنگی است.

ملانوری تصریح کرد: اقدامات خوب پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقابله با بزهکاری و کاهش جرم با رفتار انقلابی و فرهنگی قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت، کالایی نیست که با زور ایجاد شود گفت: امنیتی که به عنوان موهبت و نعمتی بزرگ، در فضای جامعه حاکم است به خاطر نگاه فرهنگی و مترقی پلیس است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در فضایی که حضور دشمنان در اطراف کشور به وضوح دیده می شود این اقتدار امنیتی باعث شده به هيچ وجه فکر تجاوز و اقدام نظامی علیه کشور به ذهن کسی خطور نکند.

ملانوری تأکید کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان گزینه ای به نام جنگ با ایران، روی میز دشمنان نیست.

وی ادامه داد: اقتدار امنیتی حاکم بر کشور، محصول مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین مشارکت و پشتیبانی مردم است.

استاندار، به عنوان رئیس شورای تأمین و به نمایندگی از مردم، دولت و دستگاه‌های اجرایی از حضور همیشگی، مقتدرانه، مجاهدت، اخلاص و مسئولیت پذیری نیروی انتظامی استان تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید   امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی به ۲۵۲حادثه اعزام شدند

ملانوری به نقش نیروی انتظامی در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال است که همه دنیا، درگیر ویروس همه گیر کروناست اما کشور توانسته در بین دیگر مناطق جهان، شرایط را به خوبی مدیریت کند و ابتلاها و مرگ و میرها را کاهش دهد.

وی تأکید کرد: علیرغم پیش بینی های سازمان جهانی بهداشت درخصوص وضعیت شیوع بیماری، و با وجود همه تحریم ها که محدودیت هایی را برای ما به همراه داشته، خوشبختانه تا این لحظه شرایط به خوبی مدیریت شده است.

به گفته وی؛ خراسان‌جنوبی از استان های برتر کشور در بحث مدیریت بیماری است.

استاندار متذکر شد: بخشی از این مدیریت برای کاهش ابتلاها و مرگ و میرها، محصول تلاش نیروی انتظامی در اعمال ممنوعیت ترددهای شبانه، نظارت در ورودی ها و خروجی های شهرها، اصناف، بازاریان و تخلفات احتمالی است.

وی تأکید کرد: این همکاری و همراهی باید با جدیت استمرار یابد تا بتوانیم از بروز خسارت های احتمالی ممانعت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به پیش رو بودن انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: یکی از مسئولیت های اساسی و جدی ما در انتخابات، حفظ امنیت در کنار سه مؤلفه دیگر سلامت، رقابت و مشارکت است.

ملانوری تصریح کرد: سلامت انتخابات از وظایف اصلی همکاران ماست که باید در کمال بیطرفی و با توجه به این که رأی مردم، حق الناس می باشد، تضمین شود، اما مسئولیت حفظ امنیت انتخابات، متوجه نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: با عنایت به حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در دوره های قبل، قاعدتاً توقع این است که در جریان انتخابات پیش رو، روز رأی گیری، فعالیت های قبل و بعد انتخابات و کلیه مراحل، این حضور را با همان جدیت گذشته شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید   روزی با ادبیات در دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند برگزار شد + عکس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها