کاهش ۳۸ درصدی ميزان جابجايی مسافر در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته در خراسان جنوبی ميزان جابجايي مسافر، ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی گرجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۶۲ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: از این تعداد مسافر جابجا شده بیش از ۷۷۰ هزار مسافر در داخل استان جابجا شده و ۳۹۲ هزار مسافر از استان خارج و ۳۸۹ هزار و ۸۱۹ نفر نیز به استان وارده شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری خراسان جنوبی ۴۳ درصد کاهش یافت

گرجی ادامه داد: بیشترین سهم جابجايي مسافر با ۴۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر مربوط به مركز استان (شهرستان بیرجند) و با سهم ۳۵ درصد که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش و کمترین سهم جابجایی مسافر را شهرستان درمیان با ۲ هزار و ۸۴۰ نفر و با سهم ۰٫۲ درصد که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و از کل جابجایی مسافر استان با ناوگان عمومی مسافری استان است.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۳۳ نفر راننده در بخش مسافری شاغل هستند و ۶۶۷ دستگاه انواع ناوگان مسافری شامل ۲۴۹ دستگاه سواری کرایه برون شهری و ۱۵۳دستگاه مینی بوس و ۲۶۵ دستگاه اتوبوس کار جابجائی مسافرین از مبدا ۶ پایانه عمومی مسافر در استان را به انجام می رسانند.

وی در ادامه از متقاضیان سفر خواست به منظور کاهش هزینه های سفر ، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل ، نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید   اجرای نهضت ملی کاشت نهال در استان/ تولید 5 میلیون اصله نهال تا پایان دولت دوازدهم در خراسان جنوبی

جدیدترین خبرهای استان و کشور را در کانال تلگرامی پیام خاروان دنبال کنید (کلیک کنید)

گرجی افزود: نظارت بر عملکرد شرکتها ، رانندگان و ناوگان اعزامی بصورت سیستمی از طریق سامانه سپهتن در طول سفر توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور صورت می پذیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها