حال و هوای کویرنشینان در شب بندگی

دیشب آخرین فرصت از لیالی قدر ۱۴۰۰ بود شبی که چشمان هزاران عاشق به سوی آسمان‌ها معطوف شد و زمزمه الهی العفو را سر دادند.

به گزارش “پیام خاوران“، سر تا سر خراسان جنوبی شب 23 ماه مبارک رمضان میعادگاه سوگواران و شب زنده دارانی بود که آمده بودند با خدای خود نجوا کنند، دل و دیده مردم در این شب نورانی اشک بود و همه به عزاداری پرداختند، مادران مادرانه و پدران پدرانه برای عاقبت بخیری دعا کردند.

اوج زیبایی و بندگی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان تجلی یافت پیر و جوان با دست‌های تهی یک صدا ندای الغوث الغوث را زمزمه کردند، دیشب آسمان به زمین نزدیکتر و دعاها بلندتر بود دیشب شب بیداری و شب تقدیر بود، به راستی شب قدر جلوه ای روشن از مهربانی رافت بی انتهای خداوند است شب‌هایی که در آن مقدرات یکساله انسان‌ها بر حسب شایستگی و لیاقت هایشان تعیین می‌شود.

اما شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان  1400 هم در حالی به پایان رسید که در این شب تقدیر یک ساله ما رقم می‌خورد، دیشب در هر گوشه و کنار استان که نگاه می‌کردی عاشقان مولی علی هرکدامشان به طریقی با معبود نجوا می‌کردند.

با آنکه شب گدشته بیرجند هوای سردی را تجربه کرد اما برخی از مردم در فضای آزاد مساجد برخی در امامزادگان باقریه و در بوستان‌های شهدای گمنام آمده بودند تا الهی العفو را سر دهند.

مردم دیشب ندای الغوث الغوث و الهی العفو را سر دادند و عاشقانه‌های دلشان برای معبود به پهنای کدیر بود که در یکی از بهترین شب‌های پر فضیلت سال، تعجیل در فرج امام زمان و بخشش گناهان را خواستار شدند  .

نگاه بر تاریکی شب که می‌کردی برخی با پای پیاده برخی سواره خود را به مساجد و تکایا می رساندند تا با معبودشان راز و نیاز کنند، تا بگویند یا الله خیلی دلمان تنگ است و بغضی قریب گلویمان را گرفته است، حال دلمان عجیب تنگ نگاه تو است یا الله، کافیست نگاهی بر ما بیندازی، هرچند این تویی که همیشه هوای ما  را داری.

بیشتر بخوانید   ۸۲ طرح اشتغالزا در بخش های گردشگری و کشاورزی خراسان جنوبی به تصویب رسید

برخی از شهروندان هم به دلیل شرایط کرونایی در خانه بودند و از قاب تلویزیون با معبودشان حرف زدند و اشک ریختندند، اما اگر خوب گوش می‌دادی صدای علی علی تنها یک نام بود که در میان آن همه صدا از جای جای مساجد به گوش می‌رسید، از آن سوی دیگر هم ندای سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب به گوش می‌رسید.

آنقدر نجوا عاشقانه بود و مومن فریاد می‌زد که دل می‌لرزید، اشک در چشمان حلقه می‌بست و ندا در گوش و شرم در دل حک می‌شد چرا که وقتی با خود می‌نگریم روی طلب مغفرت نداریم و تنها بار گناهانمان زیاد است.

در میان نجواهای عاشقانه مردم با معبود  به سراغ یکی از شهروندان میروم که برای شب زنده داری به مسجد امام حسین (ع) بیرجند آمده است او که جوانی 28 ساله است و قرآن در یک دست و در دست دیگر تسبیح دارد می‌گوید: چه کنیم شرمنده ایم …تا خود را دیدیم گناهکار و رو سیاه هستیم، اما در برابر همه گناهان ما این خداوند کریم است که همیشه هوای ما را دارد.

چادرش را بر روی سرش می‌کشد و اشک امانش نمی‌دهد، دعا می‌کند خدایا به حق این شب عزیز بیماران را شفا بده، کرونا را از ما دور کن.

دیگر شهروند هم شب قدر را بهترین فرصت برای جبران خطاها دانست و افزود: بهترین وقت برای استعفار نیمه شب است باید از این شب قدر بهترین استفاده را ببریم چرا که شاید در شب دیکر فرصتی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید   یک هزار و 948 زلزله طی پنج ماه در کشور رخ داده است/ همه سازه‎‌های گلی تخریب و از نو ساخته می‌شوند

وی با بیان اینکه امشب آمده ام تا بگویم خدایا می‌خواهم اشتباهات خود را جبران کنم و اسم مرا در این شب در زمزمه افرادی قرار بده که قلم بخشش و عفو بر پرونده خطاهای من قرار دهی خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان (عج) و سلامتی رهبری را از خدا می‌خواهیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها