۱۴۱۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در سامانه اطلس جهادی ثبت شدند

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۴۱۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده‌اند که از این تعداد ۶۸۰ گروه جغرافیامحور هستند.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی هنری صبح امروز در دیدار جمعی از جهادگران بسیج سازندگی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: بسیج سازندگی پس از انحلال جهاد سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب برای هدایت حرکت های خودجوش جهادی و خدمت رسانی به محرومان تشکیل شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به گسترش فعالیت های جهادی و حضور میدانی برای خدمت رسانی به محرومان، گفت: شورای جهادی در شهرستان ها و مجمع جهادی در مرکز استان برای هماهنگی بین فعالیت های جهادی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نظام مسائلی از نقاط مختلف استان احصاء می شود و هر گروه جهادی با توجه به اینکه منطقه هدف مشخصی برای فعالیت در مدت پنج سال دارد زمینه توانمندسازی مردم را در آن منطقه فراهم کند و در نهایت به دست خود مردم مشکلات را مرتفع کنیم.

هنری با بیان اینکه گروه های جهادی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه های مردم نهاد به رسمیت شناخته خواهند شد، افزود: در سطح استان ۶ نفر جهادگر آسمانی از شهرستان نهبندان و سرایان در حین خدمت به رحمت خدا رفتند که طرح شهید و جانبازی اعلام شدن جهادگران آسمانی در حال پیگیری است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ثبت اطلاعات یک هزار و ۴۱۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: ۶۸۰ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه هیا جهادی محله محور هستند.

بیشتر بخوانید   ۲۶۲ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

وی بیان کرد: امسال بحث آموزش تخصصی و مهارتی و آموزش قرآنی جهادگران با همکاری دانشگاه و اداره کل فنی و حرفه ای استان پیش بینی شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها