بخش جدید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند افتتاح شد

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، بخش جدید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، طرح هتلینگ بیمارستان شهید رحیمی با زیربنایی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع از بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شد.

هزینه اجرای این پروژه با احتساب خرید تجهیزات پزشکی و ساختمانی حدوداً ۳ میلیارد تومان است.

در ادامه طرح هتلینگ بیمارستان، واحدهای NICU (بخش ویژه نوزادان)، اتاق عمل، مرکز استریل و رختشویخانه نیز استاندارد سازی شده و طی سال جاری بهسازی می شوند.

در راستای ارتقاء ایمنی، سلامت و رضایت مادران باردار، طرح بهسازی زایشگاه بیمارستان و ایجاد اتاق های LDR (اتاق‌های زایمان خصوصی) در دست اجراست و با تکمیل پروژه هتلینگ بیمارستان شهید دکتر رحیمی، این مرکز خواهد توانست بیش از پیش خدمات با کیفیت و مطلوب بیماران را ارائه کنند.

ساختمان بیمارستان شهید رحیمی که در ابتدا دی کلینیک بود، فاقد اتاق بندی و بسیاری از امکانات رفاهی استاندارد جهت بیماران بود که با اجرای بخشی از پروژه هتلینگ بیمارستانی در بخش زنان و زایمان بیمارستان، در حال حاضر این بخش دارای کلیه امکانات شامل اتاق های تک تختی، دو تختی و بیشتر، سیستم های هوشمند تهویه، گرمایش و سرمایش، صوت و تصویر و سایر امکانات رفاهی ویژه بیماران است.

همچنین با اجرای هتلینگ در این مرکز، دو اتاق به عنوان همراه سرا جهت اقامت همراهان آقا و خانم بیماران در نظر گرفته شده تا بیمارانی که از شهرستان‌ها جهت درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، امکان اقامت و اسکان داشته باشند.

در ادامه استاندار خراسان جنوبی از بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند نیز بازدید داشت.

بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) (میلاد۳) در سال ۱۳۹۴ به منظور ارائه خدمات بهدشتی درمانی و مراقبتی پیشرفته، و همچنین تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید   پروژه احداث مرکز جامع انتقال خون خراسان جنوبی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اين بيمارستان با ۱۵۰ تخت فعال از مجهزترين بيمارستان های منطقه شرق کشور است که بر اساس آخرين استاندارد های بيمارستانی تأسيس شده و به عنوان يک بيمارستان جنرال با ۴ اتاق عمل مجهز به تمام رشته های تخصصی و فوق تخصصی ، طراحی و بنا شده است.

این بیمارستان شامل بخش های عمومی، اورژانس، داخلی، جراحی، آزمايشگاه، راديولوژی( گرافی ديجيتال، ماموگرافی، سی تی سکن، سونوگرافی )، زنان، اطفال، عفونی ، گوش و حلق و بينی و بخش های ويژه ICU،CCU،NICUو دياليز است.

بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) همزمان با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرحوم دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها