افزایش چراغ خاموش قیمت نان و شکر در بیرجند ادامه دارد

از چند وقت اخیر قیمت نان در بیرجند ناگهان حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و از دو روز گذشته هم شهروندان از کمی شکر تنظیم بازار وافزایش قیمت این قلم گلایه دارند.

به گزارش “پیام خاوران“، دولت دوازدهم با نزدیک شدن به روزهای پایانی فعالیت خود گویا فاز جدیدی از افزایش قیمت‌ها را آغاز کرده است هر چند روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی از چند هفته گذشته کلید خورده است که قرار بود تا بعد از انتخابات افزایشی نداشته باشد.

قرار بود تا بعد از انتخابات کالایی رنگ گرانی را به خود نبیند اما از چند هفته اخیر گرانی نان آغاز شد و قیمت نان این روز‌ها بی سر و صدا افزایش یافته آن هم افزایشی ۲۵ تا ۳۰ درصدی که بیشتر در نانوایی‌های یارانه‌ای به چشم می‌خورد.

طبق گفته نانوایان قیمت نان لواش ۲۵ درصد افزایش یافته و از ۴۵۰ تومان به ۶۰۰ تومان رسیده است و نان تافتون نیز که قبلاً ۱۲۵۰ تومان بوده الان به قیمت ۱۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

نانوایان علت افزایش قیمت نان را بالا رفتن هزینه‌های جانبی و مواد اولیه می‌دانند و می‌گویند: کارتن خمیر مایه از ۱۰۰ هزار تومان به بالای ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته و بیمه کارگری که سال گذشته ۳۰۰ هزار تومان بوده هم اکنون به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

هر چند مسئولان صمت این افزایش را تایید نکردند اما در حال حاضر نان همچنان افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی را دارد، از نان که بگذریم دو روزیست که برخی از شهروندان با تماس به دفتر خبرگزاری و خبرنگاران تسنیم در بیرجند از کمبود شکر تنظیم بازار گلایه دارند.

در این راستا راهی بازار و سطح شهر می‌شویم تا آخرین وضعیت شکر را جویا شویم،به اولین فروشگاه می‌رسم سراغ شکر را می‌گیرم، فروشنده ای که پشت صندوق نشسته است سری تکان می‌دهد و می گوید دو روز است مردم سراغ شکر را می‌گیرند اما نداریم.

بیشتر بخوانید   پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطی در گرو پرداخت به موقع صوتحساب‌های مخابرات است

یکی از شهروندان بیرجندی هم که برای خرید شکر به فروشگاه آمده بود نیز سراغ شکر را می‌گرفت، که با تابلوی شکر نداریم مواجه شد و گفت: دو روز است به دنبال شکر تنظیم بازار هستم اما شکر تنظیم بازار پیدا نمی‌کنم.

یکی دیگر از شهروندان هم از نبود شکر تنظیم بازار در بیرجند خبر داد و افزود: بعد از اینکه چند مغازه برای خرید شکر رفتم و با نبود شکر تنظیم بازار مواجه شدم، یکی از فروشگاه‌های سطح شهر شکر را با قیمت آزاد موجود داشت اما قیمت آزاد بسیار گران است و بسته ۸۰۰ گرمی بیش از ۱۴ هزار تومان تمام می‌شود.

معاون توسعه امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این باره گفت: قیمت پایه شکر افزایش قیمتی داشته و از ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به صورت فله ای در انبار شرکت غله به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

الیاس جویبان افزود: هنوز شکر تنظیم بازار با قیمت هر کیلو ۸ هزار و ۷۰۰ تومان در حال توزیع است که سهمیه جدید با قیمت جدید به میزان ۳۵۰ تن برای توزیع خانوار و ۴۷۰ تن برای بخش صنف و صنعت تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد مشکل کمبود شکر نداریم و دلیل کاهش کالا، افزایش تقاضا برای جذب شکر قدیم در بازار است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها