رکورد زنی دوباره مردم خراسان جنوبی در عرصه انتخابات/ مشارکت ۷۴ درصدی مردم استان در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از مشارکت ۷۴درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بیش از ۸۶ درصد مردم استان به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رای دادند.

به گزارش “پیام خاوران“، ناصر خوش خبر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روز ۲۸ خرداد مردم استان گل کاشتند،اظهار کرد: مردم  استان با حضورحماسی خود شور وشعفی در پای صندوقهای رای از خود نشان دادند وبار دیگر مسئولیت خود را به نظام وانقلاب نشان دادند که جا دارد از این مردم فهمیم قدردانی کنیم.

وی با تاکید براینکه فهم وشعور مردم استان بسیار بالاست و حضور با شکوه مردم در انتخابات اخیر از حیث مشارکت بالا باردیگر تکرار شده است افزود:  مردم استان دراین دوره هم حضوری با شکوه از خود نشان داد وامیداست این استان با مشارکتی که مردم داشتند جزو استانهای با مشارکت بالا قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه  جمعیت واجد شرایط دراستان بیش از ۵۶۹ هزارنفر بود که کل ارا ماخوذه در استان ۴۲۲هزارو۵۹۹ هزار رای بود که از این تعداد میزان ارا صحیح ۳۹۵ هزارو۳۹۵ رای بود و حجت الاسلام «رئیسی» با ۳۴۳ هزارو۱۰۶ رای نفر اول، «عبدالناصر همتی» با ۲۳ هزارو۲۲۰ رای نفر دوم، «محسن رضایی میرقائد» با۱۷هزارو۲۶۰رای نفر سوم و «قاضی زاده هاشمی» با ۱۲هزارو۳۴۹ رای رتبه چهارم را در استان به خود اختصاص دادند.

خوش خبر میزان مشارکت مردم استان را بیش از ۷۴ درصد دانست وگفت: شهرستانهای سربیشه با ۱۰۰٫۷٫درصد وطبس با ۱۰۰٫۲ درصد، خوسف با ۹۴٫۸۱ درصد رتبه های اول تا سوم مشارکت مردم را در انتخابات ریاست جمهوری به خود اختصاص دادند.

وی کمترین میزان مشارکت مردم در بین ۱۱شهرستان استان را شهرستان بیرجند با  ۵۹٫۹۵درصد اعلام کرد وافزود:کل آرا ماخوذه دربیرجند ۱۲۰هزارو۳۴۳ بود که ۱۱۲هزارو۱۹۲ رای از آن حجت الاسلام «رئیسی» بود.

بیشتر بخوانید   طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی اجرا شد

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی کل آرا باطله ماخوذه را هزارو۸۳ رای دانست که در مقایسه با مشکارت زیاد مردم عدد بسیارناچیز است. همچنین ۷۱۰هزارتعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری دراستان توزیع شد که ۴۲۳ هزارو۸۸۳ تعرفه مصرف شده است.

وی مشارکت مردم درمیان را در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴٫۴۳ درصد، سرایان ۷۱٫۲۸ درصد،فردوس ۷۳٫۴درصد،زیرکوه ۸۶٫۴۵درصد،سرایان ۷۱٫۲۸درصد،قاین ۷۰٫۹درصد ونهبندان ۷۷٫۳درصد دانست.

خوش خبر با بیان اینکه در شهرستان خوسف حجت الاسلام رئیسی ۱۸ هزارو۳۳۷ راس، قاضی زاده هاشمی ۴۷۱راس،راضیی میرقائد ۶۹۰رای، همتی ۷۰۱ رای،در بیرجند هم حجت الاسلام رئیسی با ۹۵ هزارو۵۶۲ رای نفراول، محسن رضایی با ۴ هزارو۶۶۱ رای نفر دوم، قاضی زاهد هاشمی با ۴ هزارو۴۴۲راسی نفرسوم وهمتی با ۷هزارو۵۴۷راس نفر چهارم شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در شهرستان درمیان حجت الاسلام رییسی با ۲۵هزار۸۴رای،رضایی ۲هزار۲۹۷رای قاضی زاهد هاشمی ۶۹۰رای، همتی ۳هزارو۳۸۳رای،درشهرستان زیرکوه حجت الاسلام رئیسی با ۲۱ هزارو۴۱۹رای، رضایی ۸۰۸رای، قاضی زاهد هاشمی با ۴۳۹ راس، همتی ۵۰۱رای،در شهرستان سرایان رئیسی با ۱۴ هزارو۳۴۷ رای، رضایی ۸۶۷رای، قاضی زاهد هاشمی ۵۸۰رای،همتی هزارو۱۲رای از ان خود کردند.

خوش خبر با بیان اینکه در شهرستان سربیشه حجت الاسلام رئیسی با ۲۵هزارو۹۳رای، رضایی ۸۴۶رای،قاضی زاهد هاشمی با ۵۴۵رای، هتی هزارو۹۶رای،در شهرستان طبس حجت الاسلام رئیسی با ۳۲۰هزارو۱۰۷رای، رضایی هزارو۸۵۴رای، قاضی زاده هاشمی هزارو۵۵۲ رای، همتی ۲هزارو۷۴۴رای،ودر شهرستان فردوس حجت الاسلام رئیسی با ۱۹ هزارو۹۳رای، رضایی ۹۰۷رای،قاضی زاده هاشمی با ۹۹۳رای،همتی با هزارو۲۴۷رای کسب کردند.

وی ادامه داد: در شهرستان قائنات حجت الاسلام رئیسی با ۵۱هزارو۳۳۷راس، رضایی میرقائد با دوهزارو۱۲۸رای،قاضی زاده هاشمی با هزارو۴۷۴رای، همتی با دوهزارو۳۰۰رای ودر شهرستان نهبندان حجت الاسلام رئیسی با ۲۶هزارو۴۹۱رای، رضایی با هزارو۷۵۶رای، قاضی زاده هاشمی ۶۸۱رای وهتی ۸۸۲رای را از ان خود کردند.

بیشتر بخوانید   کدام شهرهای خراسان جنوبی از طرح اقدام  ملی مسکن بیشتر استقبال کردند؟

محمد محمدی، فرماندار سربیشه نیز با اشاره به منتخبین شورای شهر سربیشه اظهار داشت: در ششمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهز سربیشه حسین محمدی یک هزار و ۸۷۶ رای، علیرضا خیاط یک هزار و ۸۶۴ رأی، مجتبی شیخ زاده یک هزار و ۸۳۶ رأی، فاطمه صفاری یک هزار و ۷۹۰ رأی و داراب سمیعی یک هزار و ۵۹۰ رای را به دست آوردند.

وی به منتخبین شورای شهردرح اشاره و بیان کرد: در شهر درح نیز حسن کاوسی با ۷۸۶ رأی،غلامحسین شیروانی با ۷۸۵ رأی، علیرضا صالحی با ۷۳۰ رأی، محمد مهدی خامسپناه ۶۵۴ رأی و

محمد حسن حسینی با ۵۷۱ انتخاب شدند.

محمد کریمی، فرماندار قاینات نیز به منتخبین شورای شهر قاین اشاره کرد و گفت: در ششمین دوره از انتخابات شهر شورای اسلامی شهر و روستا سید اسماعیل ترحمی ۳ هزار و ۲۷۳ رأی، محمد رضا قرایی ۲ هزار و ۹۳۲ رأی، مهدی احمدنژاد ۲ هزار و ۷۹۳ رأی، مجتبی فلاحتی ۲ هزار و ۷۳۹ رأی و فاطمه سادات شفیعی ۲ هزار و ۷۲۳ رای را به دست آوردند.

وی به منتخبین شورای شهر خضری دشت بیاض اشاره کرد و افزود: عباس علیزاده با یک هزار و ۹۴۷ رای، علی حیدری با یک هزار و ۲۷۵ رای، محمد مهدی ولیان با یک هزار و ۲۶۵ رای،
حسن نژاد حسین ۱۲۳۷با یک هزار و ۲۳۷ رای در انتخابات پیروز میدان شدند. و محمدرضا غضنفری با یک هزار و ۲۳۳ رای کریمی به منتخبین شورای شهر آرین شهر اشاره کرد و گفت:
خانم آذرپهلوانی ۱۱۶۴رأی،
آقای غیاثی ۱۰۹۸رأی،
آقای هژبر مقدم۶۷۳رأی،
آقای شادمان ۵۷۲ رأی
و آقای شاهین فر ۵۳۷ را کسب کردند.

بیشتر بخوانید   قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه

فرماندار قاینات با اشاره به منتخبین شورای شهر اسفدن بیان کرد: سعید نظری ۱۱۹۰رأی، هاشم نظری۹۹۴رأی، محمد اسداللهی ۹۹۴رأی و اسمعیل اقتدائی ۹۶۶رأی و
رای به دست آوردند.

فرماندار قاینات با اشاره به منتخبین شورای شهر اسفدن بیان کرد: سعید نظری ۱۱۹۰رأی، هاشم نظری۹۹۴رأی، محمد اسداللهی ۹۹۴رأی و اسمعیل اقتدائی ۹۶۶رأی به دست آوردند.

کریمی به منتخبین شورای شهر سه قلعه اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از انتخابات جعفر کریمی سه قلعه با ۱۵۰۹ رأی،غلامرضا شهسواری با ۷۶۶ رأی،مهدی هاشمزهی با ۷۵۷ رأی،
ابراهیم نوذری با ۶۳۶ رأی و  امیر حسینیان با ۵۷۹ رأی منتخب شدند.

محمد جواد فلاحی با اشاره به منتخبین شورای شهر طبس بیان کرد: محمدجواد راستینه ۶۴۸۲ رأی، رسول عراقی ۶۱۷۸ رأی، سیدمجتبی حقانی ۵۱۶۹ رأی و زهرا حسین‌پور۳۹۲۰ رأی

غلامحسین طاهری ۳۸۸۹ را کسب کردند.

وی به منتخبین شورای شهردیهوک اشاره کرد و گفت: مهدی به آفرین ۹۵۸رأی، مهدی رستمیان ۹۳۷رأی، محمدرضا باقری ۹۲۳رأی،محمدحسن حامدی ۸۷۹ رأی و حسین گنجی ۸۷۹ رأی

کسب کردند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها