گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی ۲۵ برابر رشد دارد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۶۵ روستای استان در هشت سال گذشته به شبکه سراسری گاز متصل شدند که نسبت به هشت سال ابتدای راه‌اندازی شرکت گاز استان (دوره قبل) ۲۵ برابر رشد دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمود هاشمی در آیین افتتاح گازرسانی به ۵۲۳ روستا و ۲۸۶ واحد صنعتی خراسان جنوبی که در هفتاد و پنجمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: قبل از دولت تدبیر و امید ۵۶ روستا با ۱۷ درصد پوشش روستایی در این استان از نعمت گاز برخوردار بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۴۲۱ روستا با پوشش ۹۵ درصدی در بخش روستایی از گاز طبیعی برخوردار هستند و مجموع پوشش شهری و روستایی گاز در خراسان جنوبی ۹۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه خطوط گازرسانی از حدود ۱۵ سال پیش وارد خراسان جنوبی شد گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۶ شهر خراسان جنوبی گازدار شد و در هشت سال قبل از آن نیز ۱۴ شهر گازدار شده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای استان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

هاشمی گفت: گازرسانی به ۲۴۰ روستای خراسان جنوبی در دست اجراست و ۴۸ روستای استان با ۴۰۰ خانوار فاقد گاز هستند که امسال پرونده گازرسانی به روستاهای استان بسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: در هشت سال اول تاسیس شرکت گاز خراسان جنوبی (۸۴ تا ۹۲) ۱۶۲ واحد صنعتی گازدار داشتیم و در هشت سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی استان به شبکه سراسری گاز متصل شدند که رشد ۱۰ برابری داشته است.

هاشمی گفت: امروز هم گازرسانی به ۵۲۳ روستای خراسان جنوبی با هزینه‌کرد ۵۳۲ میلیارد تومان افتتاح شد همچنین ۲۸۶ واحد صنعتی خراسان جنوبی به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

بیشتر بخوانید   کشف هیدروکربن قاچاق در نهبندان

وی افزود: در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان در زمینه گازرسانی در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تشکر از وزارت نفت و شرکت ملی گاز که توجه ویژه به شرکت استانی و تفویض اختیار خوبی داشته است گفت: گازرسانی به نقاط مرزی در استان‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

پروژه‌های گازرسانی به ۵۲۳ روستا و ۲۸۶ واحد صنعتی استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۷۱۳ خانوار روستایی و ۲۸۶ واحد صنعتی استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی برخوردار شدند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۵ درصد جمعیت روستایی و در مجموع ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها