فاز دوم طرح ملی یاس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: فاز دوم طرح ملی یاس با ظرفیت ۲۵۷ نفر در سطح استان اجرایی می شود

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز دوم اجرای طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر کشور به منظور توانمند سازی دختران رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال تحت حمایت کمیته امداد آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم این طرح در ۹ شهرستان استان، گفت: در فاز دوم این طرح تعداد ۲۵۷ نفر از دختران تحت پوشش کمیته امداد آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش های در راستای اهداف هلال احمر در دو زمینه به فراگیران ارائه می شود، افزود: امداد و کمک های اولیه، آشنایی با مخاطرات، شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی، خدمات داوطلبانه، روش های پیشگیری موثر از آسیب های اجتماعی و مهارت های زندگی از جمله سرفصل های آموزشی این طرح است.

رضایی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت خانه های هلال در روستاها استفاده می شود، افزود: افراد فعال این طرح در خانه های هلال وارد چرخه و فرآیندی می شوند که در صورت بروز بحران می توانند در مرحله نخست فرد آموزش دیده، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند.

وی ادامه داد: ارتقای عزت نفس، توانمند سازی رفتار ارتباطی، ایجاد انگیزه برای مشارکت در عرصه های اجتماعی از اهم اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   خسارت 4 میلیارد تومانی بارندگی به بخش عشایری خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها