امام جمعه بیرجند: مراد از حقوق بشر آمریکایی فرهنگ سیاسی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مراد از حقوق بشر آمریکایی، یک جغرافیا یا جمعیت نیست بلکه فرهنگ سیاسی آنها است.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در مراسم محوری گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در حسینیه جماران بیرجند افزود: هفته حقوق بشر آمریکایی لفظ است و این به اصطلاح سفیدپوستان آمریکایی در واقع آمریکایی نیستند بلکه اروپایی هستند و اول سنگ آنها به مردم مظلوم سرخپوست بومی آمریکا خورد و بعد سایر کشورهای مظلوم و حمله‌ به کشورهای بی‌پناه را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: آمریکا قبل از ورود اینها ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت و تمدن داشته است و توجیهاتی که ساخته‌اند امروز برملا شده است، غربی‌ها که میهمان بودند با میزبان‌های بی‌آلایش خود که سرخپوستان بودند چه کردند؛ ۶۰ تا ۸۰ میلیون سرخپوست را کشتند و روی قبرشان تمدن به ظاهر مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند و این شناسنامه آنها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اینها اروپایی هستند و اروپایی‌ها هرگز متمدن نبودند، وقتی دم از دیانت و تدین می‌زدند که در قرون وسطی مایه ننگ شدند.

وی افزود: یکی از مهمترین حرف‌های آمریکایی‌ها در ابتدا این بود که سرخپوست خوب، سرخپوست کشته شده است الان هم نژادپرستی آنها بر دنیا معلوم است و همین جریانات اخیر که در خرداد ماه قبرهای دسته جمعی ۲۱۵ نفر از کودکان کانادایی پیدا شد و بعد از چند روز قبر ۷۵۱ نفری را پیدا کردند در همین منظر است.

عبادی گفت: آنها در تمدن و تدین تلفیقی حکومت و کلیسا جنگ‌های منطقه‌ای را آغاز کردند و ۵۰ میلیون جمعیت را کشتند.

وی افزود: با این وجود اکنون مردم را به مبارزه با کرونا سرگرم کردند در حالی که بیش از همه متدینین مراعات می‌کنند اما ویروس آمریکایی چه سر بشر آورده است؛ هرجا فتنه و آوارگی است دست اینها در کار است.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح ضربتی سرویس انشعاب برق در شهرستان طبس

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مقوله یک فصلی است که باید متخصصین، حوزه‌ها، دانشجویان و نخبگان روی آن کار کنند و بشر بدبخت را از اینها نجات دهند.

وی اظهار داشت: هرچه آدم ناشایست است را بر مردم مسلط می‌کنند، رضاشاه بی‌سواد را آوردند که دین و فرهنگ مردم را غارت کند و هرچه انگلیس گفت اجرا کرد، صدام را آوردند و جریانات آن زمان را به راه انداختند، امروز هم نوکر و شوکت‌ها را به عنوان حیوان یاد می‌کنند و می‌گویند عربستان گاو شیرده است.

عبادی گفت: انقلاب ما اسلام و تعلیم انبیا است اما شرط اول این است که اول خودمان مسلمان باشیم و هنوز برخی رو به قبله انگلیس و آمریکا می‌خوابند.

وی افزود: حقوق‌بشرها و حقوقدان‌ها در حمله شیمیایی صدام کجا بودند و وقتی در فرانسه زن‌ها به خیابان‌ها می‌ریزند به اندازه غیرانسان هم امنیت ندارند.

امام جمعه بیرجند گفت: آنهایی که آمریکا و اروپا را بزک می‌کنند و کسانی که انگلیس و آمریکا را توجیه می‌کنند، همراه یزید نبوده اما به فعل یزید راضی هستند زیرا برخی گناه‌ها را دیگران کردند و در صورت حمایت و حتی سکوت در گناه آنها شریک می‌شویم.

وی اظهار داشت: امروز جهان به کف دستی تبدیل شده که یک قطب آن اربعین و قطب دیگر آن سیاست حاکم بر حکومت‌های استعماری است.

عبادی گفت: آنچه به صورت طنز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکا مطرح می‌شود بحث یک هفته نیست بلکه چند قرن است که این قضیه خود را نشان داده اما وقتی خواسته باشیم و چیزی را درست بشناسیم اول باید ضد آن را بشناسیم تا خوبی‌ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید   توطئه جبهه کفر علیه انقلاب ادامه دارد/دشمن روز به روز شکست می خورد

وی افزود: حق و حقوق اصالت دارد و در نظام خلقت مطرح است، سرمنشا حقوق هم خالق هستی است که هستی را بر حق آفریده و هر تخلف از آن یک تضییع حقوقی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جلوه حق اصیل در دین خدا و نظام تکوین است که براساس حق آفریده و حقوق آن تبیین شده است.

وی اظهار داشت: گستره دین خدا حتی نسبت به حیوانات هم تبیین شده پس باید حواسمان جمع باشد زیرا حقوق‌ مهمترین مسأله در عالم است.

۶ تا ۱۲ تیر ماه با توجه به ترورهایی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کشور روی داد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها