مشکلات کشور با هم‌فکری دانشگاه و حوزه حل‌شدنی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم همکاری آحاد مردم و نخبگان با دولت آینده گفت: دولت نیز باید به دانشگاه و حوزه نزدیک شود و مشکلات کشور را با تعامل و همفکری آنان حل کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با اعضای کانون دانشگاهیان استان اظهار داشت: مردم ایران با حسن انتخاب یک گزینه هوشیاری خود را در این شرایط ابهام آمیز بین المللی تثبیت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم هوشیار استان این گزینه را ۱۵سال قبل شناسایی کردند، افزود: بقیه کشور بعد از ۱۵سال به این نتیجه رسیدند و این امتیازی برای مردم خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به معجزه پیروزی انقلاب و ایجاد نظام اسلامی بر خلاف خواسته دشمنان و حکومتهای استبدادی، ادامه داد: اما اکنون باید دولت اسلامی تشکیل شود چون این انقلاب را مردم انجام دادند و دولت نیز برگزیده مردم است و اگر واقعا در این باره آنچه لازم است تحقق پیدا کرده باشد مردم دولتی را انتخاب و بعد هم آن را همراهی می کنند  اما هرجایی جدایی مردم و دولت حاصل شده معلوم است دولت اسلامی تحقق پیدا نکرده است.

عبادی تصریح کرد: دولت مربی جامعه است و وقتی می تواند مربی باشد که مطابق قانون اساسی و آرمان های اسلامی مقدماتی فراهم کند که جامعه از نظر رشد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به جایگاهی برسد که جامعه اسلامی شکل بگیرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه وقتی دولت براساس وسع خود صادقانه خدمات ارائه می دهد مردم نیز دولت راهمراهی و پشتیبانی خواهند کرد، افزود: دولت برای رسیدن به دولت اسلامی باید هر چه در توان دارد در خدمت به مردم دریغ نکند و ما این انتظار را از دولت آینده داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم همکاری آحاد مردم و نخبگان با دولت، یادآور شد: دشمنان خیلی تلاش می کنند موفقیت عظیم مشارکت مردم  در انتخابات  علی رغم وجود شرایط کرونایی را کمرنگ جلوه دهند.

بیشتر بخوانید   کاهش 24 درصدی مصرف انرژی در خراسان جنوبی با انجام بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه دولت باید به دانشگاه و حوزه نزدیک شود و مشکلات را با همفکری آنان حل کنند، گفت: اما متاسفانه به این مهم در دولت‌ها توجه نشده است.

عبادی با ابراز خرسندی از جلسه دیدار روز گذشته کاندیداها با رئیس جمهور منتخب کشور، بیان کرد: برخلاف غرب این فرهنگ زیبای اسلام است و کسانی هم که به اشتباه به دنبال حزب و گروه به عنوان سلیقه و سوء استفاده رفتند باید از کارهای خود توبه کنند؛ حزب باشند اما حزبی که بتواند پیشنهاد حل مسائل ارائه دهد نه حزبی که برای کشور مشکل ایجاد کنند.

امام جمعه بیرجند افزود: امیدواریم تجربه های تلخی که در این ۴۰ سال گذشته برای ما پیش آمده میوه شیرین بلوغ سیاسی جامعه را داشته باشند و مردم و دولت با هم همکاری صادقانه کنند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان دانشگاهی از جهت ارائه طرح و راهکار برای اداره و حل مشکلات کشور در اولویت هستند، گفت: ایران اسلامی مرکز هسته های مقاومت در دنیا است و در زمانی که کرونا نباشد عدالت‌طلبان از همه دنیا به شاخصه ایران اسلامی و ائمه اطهار علیه السلام در اربعین حسینی شرکت می کنند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها