کاهش ۲۴ درصدی مصرف انرژی در خراسان جنوبی با انجام بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهینه‌سازی ۸۷۷ موتورخانه استان در سال ۱۴۰۱ و کاهش حدود ۲۴ درصدی مصرف انرژی با انجام بهینه‌سازی موتورخانه‌ها خبر داد.

به گزارش”پیام خاوران“، رحمان محمودی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح بهینه سازی موتورخانه در برخی از ادارات استان اظهار داشت: طی سال گذشته درخواست ۵۳۶ مشترک برای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در استان خراسان جنوبی ثبت شده که بهینه‌سازی موتورخانه‌های این مشترکین به ۸۷۷ واحد موتورخانه طی سال گذشته اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰ مشترک در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در استان ثبت نام کرده‌اند که بیش از هزار واحد موتورخانه از ابتدای طرح تا کنون بهینه‌سازی شده‌اند.

محمودی با اشاره به اجرای بزرگترین طرح خیریه بهینه‌سازی موتورخانه‌های استان در مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند گفت: این طرح با اعتباری حدود سه میلیارد ریال در بهمن ماه سال گذشته در تمامی ۶ موتورخانه مرکز توانبخشی علی اکبر انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش حدود ۲۴ درصدی مصرف انرژی با انجام بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در استان تصریح کرد: اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی رایگان موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری همگام و همراستا با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت است که اجرای آن در سطح استان می‌تواند علاوه بر کاهش چشمگیر گازبها و صرفه‌جویی در مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری، منجر به افزایش قابلیت اطمینان، پایداری و استمرار جریان گاز در بخش‌های صنعتی و به تبع آن حفظ هرچه بیشتر محیط زیست شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی یادآور شد: مشترکین گاز طبیعی دارای موتورخانه مرکزی و شرکت‌های مجری واجد شرایط می‌توانند با مراجه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه ثبت نام طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   کاهش ۱۲ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها