واگذاری۸۰۰۰واحدمسکونی؛ارمغان بنیاد مسکن به محرومین واقشار کم درآمد خراسان جنوبی

درمراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی نوبخت معاون رئیس جمهور و استاندار خراسان جنوبی و به یاد رئیس فقید بنیاد مسکن بهره برداری از۸ هزارمین واحد مسکن محرومین و اقشارکم درآمد و ۴۰ هزارو ششصدمین واحد طرح ویژه مسکن روستایی آغاز شد.

به گزارش” پیام خاوران” ؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  دقایقی پیش در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور ، تعداد کل سهمیه استان تخصیص داده شده در سال های ۱۳۹۸ و  را ۱۱ هزار واحد اعلام کرد.

علی اصغر آسمانی مقدم گفت: در دو سفر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان در فاز نخست ۱۵۰۰ واحد در دی ماه سال ۱۳۹۸ ودر فاز دوم ۳۰۰۰ واحد در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شده است.

وی تعداد واحد قابل افتتاح فعلی را ۳۵۰۰ واحد اعلام کرد وافزود:درمجموع تعداد ۸۰۰۰ واحد با میانگین زیربنای ۴۸۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان در بیش از ۶۰۰روستا و ۲۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت  استان به بهره برداری رسیده  است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به فعالیت حوزه بازسازی و مسکن روستایی اشاره کرد وگفت:تفاهم نامه احداث ۱۱۰۰۰ واحد مسکونی با سازمان برنامه و بودجه در سال های ۹۸ و ۹۹ با اعتبار تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان ( ۵۰۰۰ واحد در سال ۹۸ به ازاء هر واحد ۴۰ میلیون تومان و ۶۰۰۰ واحد در سال ۹۹ به ازاء هر واحد ۵۰ میلیون تومان ) و اعتبار کمک بلاعوض ۳۰۵ میلیارد تومان ( ۵۰۰۰ واحد در سال ۹۸ به ازاء هر واحد ۲۵ میلیون تومان و ۶۰۰۰ واحد در سال ۹۹ به ازاء هر واحد ۳۰ میلیون تومان ) در دستور کار استان قرار گرفت .

بیشتر بخوانید   آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار مسکن محرومان در کشور/ هزار واحد سهم خراسان جنوبی

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون عملیات اجرایی بالغ بر ۸۰۰۰ واحد اتمام یافته و مابقی واحد ها نیز در سایر مراحل اجرایی است

آسمانی مقدم به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی  مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف کمک به احداث مسکن مقاوم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سال ۸۴ به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می گردد .

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر ۴۶ هزار و۰۸۳ فقره تسهیلات ارزان قیمت طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان به واجدان شرایط پرداخت گردیده و بالغ بر ۴۰ هزار و۶۰۰ واحد نیز به بهره برداری رسیده است تصریح کرد:از آمار مذکور ، ۳۰ هزار و۴۹۸ واحد آن روستایی است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات اعطا شده به مسکن روستایی در سال جاری گفت:از محل سهمیه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۰۰۰ میلیون ریالی طرح ویژه با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ کارمزد ۵% به استان اختصاص یافت که در مجموع، تاکنون  ۲۳۰۰ فقره به استان ابلاغ گردیده و معرفی متقاضیان در حال انجام است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها