نیاز ۵۰ میلیاردی واحدهای فراوری شیر در خراسان جنوبی برای فعالسازی مجدد

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی گفت: فعال سازی دوباره ۱۱ واحد فراوری شیر در خراسان جنوبی به حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، محسن احتشام در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات معدن کاران استان شامل حمل و نقل و کرایه است که گاها کرایه بار با قیمت مواد معدنی برابر است، اظهار داشت: باید تدبیری برای کاهش قیمت حمل و نقل مواد معدنی شود.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل واحدهای کوچک و متوسط در خراسان جنوبی عدم توان رقابت با واحدهای بزرگ در کشور است، گفت: این واحدها چون مزیت ندارند نمی توانند با واحدهای بزرگ رقابت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت باید سرمایه در گردش واحدهای کوچک را تامین کند تا این واحدها توانمند شوند، اظهارداشت: یکی از دلایل تعطیلی ۱۱ واحد فراوری شیر در خراسان جنوبی همین عدم توان رقابت با واحدهای بزرگتر و نداشتن سرمایه در گردش است.

احتشام یکی دیگر از مشکلات واحدهای فراوری شیر در استان را عدم بازاریابی و مدیریت دانست و گفت: باید این واحدها آنقدر قوی کار کنند که بتوانند سالها فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعال سازی دوباره ۱۱ واحد فراوری شیر در استان به حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد، افزود: واحدهای لبنی یک زنجیره اند که صدها دامدار روستایی را کمک و تقویت می‌کنند، لذا حمایت از اینها حمایت از دامدار است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید یک واحد بزرگ لبنی در استان ایجاد شود، یادآور شد: همین واحدهای فراوری شیر موجود در استان را باید توانمند کرد، علاوه بر این برای هر کالایی در استان باید یک واحد توانمند داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   نوسان قیمتها در بازار خراسان جنوبی و لزوم تشدید نظارت‌ها

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها