۶۳ طرح اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خراسان جنوبی اجرا می شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از اجرای ۶۳ طرح اشتغال برای زنان سرپرست خانوار این نهاد در ۴ ماهه‌ نخست امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی اکبر نخعی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی استان برای زنان طی فرایند توانمندسازی، شامل آموزش‌های فرهنگی انگیزشی، کارآفرینی، مهارتی و اجرای طرح‌های اشتغال و یا کاریابی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۲ طرح خود اشتغالی در استان انجام شده است افزود: ۵۲ درصد این طرح را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند.

وی بیان کرد: اجرای طرح اشتغال برای توانمندسازی و خودکفایی در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی، اشتغال و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مددجویان انجام می‌گیرد و این طرح‌ها در زمینه خدمات، دامداری، طیور، کشاورزی، زنبورداری، پرورش ماهی، صنعتی، فرش و گلیم و طرح صنایع دستی است.

نخعی عنوان کرد: ۴۳ هزار و ۴۵۰ خانوار نیازمند با جمعیت ۱۱۹ هزار و ۸۴۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و این در حالی است که ۱۸ هزار و ۳۶۱ خانوار سرپرست زن دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   جهش تولید در محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اولویت گروه های جهادی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها