۲۳۰ سامانه خورشیدی سهم عشایر شهرستان فردوس

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان فردوس گفت: از مجموع ۱۲۰۰ سامانه خورشیدی سهم خراسان جنوبی ۲۳۰ دستگاه سهم شهرستان فردوس است.

به گزارش “ پیام خاوران ” ؛ هادی گنجی زاده در حاشیه مراسم تحویل سامانه های خورشیدی عشایر شهرستان فردوس اظهار داشت: تاکنون ۱۴۷ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان تحویل و مابقی نیز در آینده نزدیک به عشایر عزیز این شهرستان تحویل خواهد شد.

وی گفت: این طرح در راستای برق رسانی به خانوارهای عشایری که از شبکه های توزیع برق شهرستان فاصله زیادی دارند و امکان برق رسانی از طریق شبکه برای آنان فراهم نیست اجرا می شود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان فردوس بیان کرد: از محل اعتباراتی که در قانون بودجه سال ۹۹ کشور تحت عنوان عوارض برق پیش بینی شده است ۲۳۰ سامانه خورشیدی قابل حمل تهیه و در اختیارخانوارهای عشایری این شهرستان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه توزیع و شناسایی خانوارهای عشایری با هماهنگی اداره امور عشایری شهرستان و ادارات زیر مجموعه آن انجام شده است افزود: عشایر از این پنل‌های خورشیدی می‌توانند جهت شارژ موبایل‌، رادیو و سایر وسایل برقی کم مصرف همچنین برای  روشنایی متناسب با توان تولیدی دستگاه استفاده  کنند.

گنجی زاده گفت: در مراسمی به صورت نمادینو با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان، دو دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل  به نمایندگی از عشایر شهرستان فردوس به عشایر روستای چشمه خانم این شهرستان تحویل شد.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   متقاضیان رمز پویا بخوانند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها