استکبارستیزی و ولایت مداری پیام‌ مهم واقعه عاشورا است

  • کدخبر: 29096
  • شنبه 21 آگوست 21 - 13:09

فرمانده سپاه انصارالرضاخراسان جنوبی با بیان اینکه استکبارستیزی و ولایت مداری دو درس مهم واقعه عاشورا است گفت: مذاکره با دشمن هیچ گاه معنا ندارد، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل نیز هیچ گاه برای مذاکره با دشمن حاضر نشدند.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار علی قاسمی در دومین یادواره شهدای روستای کوشه قیس آباد و حومه شهرستان خوسف ضمن تسلیت ایام سوگواری عزاداری سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: امام خمینی(ره) ۴۳ سال پیش فرهنگ شهید و شهادت را برای ما هویدا کرد و ما قدردان زحمات امام هستیم.

وی با بیان اینکه اسلام زنده و پا برجاست افزود: درب شهادت باز است و ما  خالص ترین انسان‌ها را در حالی از دست می‌دهیم که آنها با خون سرخ خود جاودانه می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ غنی است  آن گونه که همه اولیای الهی سال‌های سال آرزو داشتند تا به شهادت برسند و به راستی که شهادت طلبی ارث است که از پیامبران بر ما رسیده است.

قاسمی با بیان اینکه فرهنگ شهادت فرهنگ امروز جهان اسلام است که به ما ارزانی شده و به عبارتی دیگر خط سرخ شهادت از کربلا می‌گذرد، ادامه داد: اهل بیت(ع) شهادت را شیرین تر از عسل می‌دانستند و به راستی که شهدای ما به حضرت علی اکبر(ع) و قاسم ابن حسن(ع) اقتدا کردند.

وی بیان داشت: رزمندگان اسلام  هر گاه به دیدار امام  خمینی(ره) می‌رفتند درخواستشان از امام این بود که برای ما دعا کنید تا به شهادت برسیم و  فرهنگ شهادت طلبی ارثی از ائمه است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم برای  جوانان ما یک الگو هستند افزود: اکثر شهدای ما زمان و مکان  شهادت خود را می‌دانستند.

قاسمی با اشاره به اینکه ما از شهدا چه درس‌هایی می گیریم اظهار داشت: همه می‌دانیم مرگ امری است که سراغ همه می آید و از فقیر تا پادشاه در طول تاریخ همه سرنوشت شان به مرگ ختم شده است  اما برخی از مرگ‌ها مرگ تلف شدن است آن گونه که در یک حادثه مانند زلزله، سیل و تصادف انسان جان خود را از دست می‌دهد اما یکی دیگر از  مرگ‌ها هم مرگ در اثر خود کشی است، برخی از جوانان تحمل سختی ندارند و دست به خودکشی می‌زنند که این نوع مرگ شماتت دارد اما تنها مرگی که پاداش اخروی دارد مرگ در راه خدا و شهادت است و این مرگ عزت آفرین است.

بیشتر بخوانید   حضور استاندار خراسان جنوبی در منزل سردار شهید ابراهیم غلامی

وی با بیان اینکه مرگی که با شهادت باشد هم‌ برای خانواده و هم برای شهر و منطقه عزت دارد گفت: امروز بعد از هزار و ۴۴۳ سال از عاشورا در حالی همه آمده ایم دور هم با فاصله جمع شدیم تا برای امام حسین عزاداری کنیم و بر سر و سینه زنیم  چرا که می‌دانیم امام حسین(ع) را مظلومانه به شهادت رساندند.

قاسمی افزود: قیام عاشورا مباحث مفصلی دارد که  هنوز بشریت نتوانسته ابعاد آن را به تصویر بکشد چرا که خیلی از ادیان حتی آنهایی که دین ندارند به امام حسین(ع) اقتدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهادت عزت آفرین است و  برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همواره جلسات یادواره شهدا برگزار می‌شود گفت: شهدا ایمان، شجاعت و بصیرت  داشتند که در  راه  خدا شهادت نصیبشان شد و  پیام شهدا خط سرخ شجاعت است که باید ادامه دهیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت رغیب ندارد و تاریخ مبارزات انبیا نشان می‌دهد آنچه زنده مانده است  مرگ در راه  خداست گفت: عزت و استقلال و هویت هر جامعه به فرهنگ جهاد بستگی دارد و میوه جهاد شهادت است.

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی گفت: زندگی که برای کمال باشد عزت دارد و  فرهنگ شهادت هنوز ادامه دارد  چرا که عاشورا طلوع دارد اما غروبی ندارد و همیشه زنده است همچون که حسین(ع) همیشه زنده است.

قاسمی با بیان اینکه  یکی از درس‌های عاشورا ولایت مداری است گفت: ولایت مداری خیلی مهم است خیلی از ما امام حسین(ع) را دوست داریم اما ولایت او را قبول نداریم و شاید به همین دلیل است که یکی از مهم ترین درس‌های عاشورا درس ولایت مداری است آن گونه که در شب عاشورا سفیرهایی آمدند و به امام حسین(ع) گفتند به شما امان نامه می‌دهیم اما امام و ۷۲ تن از یارانش  از دین الهی دست بر نداشتند.

بیشتر بخوانید   معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی معارفه شد

وی  بصیرت و دشمن شناسی را از دیگر  درس‌های عاشورا دانست و گفت: بصیرت راه را نشان می‌دهد و ما باید از شهدا و شهدای مدافع حرم که  آگاه به دشمن بودند درس استقامت و صبر باید بیاموزیم.

قاسمی تاکید کرد: امت ما ۴۳ سال در  مسیر شهادت رسیده است و  این ملت یار پیامبر است چرا که پیامبر فرمود امت ما ایرانی ها هستند و استکبارستیزی  هم از دیگر درس‌های عاشورا است که باید جوانان را استکبارستیز بار آوردیم و شعار استکبارستیزی شعار امام حسین(ع)  است، استکبارستیزی باید زنده باشد چرا که حمایت از مظلوم در برابر ظالم باید بماند و باید یار محرومان باشید چرا که این شعار اسلام است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امام حسین(ع) معلم مقاومت، معلم  انسانیت آموزگار آزادی و آزادگی بوده و هست و به ما درس جهاد و روحیه جهادی آموخته است.

قاسمی  با تاکید بر اینکه مذاکره با دشمن هیچ گاه معنا ندارد یادآور شد: امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هیچ گاه برای مذاکره با دشمن حاضر نشدند و ملت نیاز به مذاکره ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها