مشکل کمبود داروهای کرونایی در بیرجند برطرف شد

در حالی تا دو هفته اخیر در بیرجند و استان خراسان جنوبی شاهد کمبود سرم و برخی از داروهای کرونایی بودیم که از چند روز گذشته مشکل کمبودها تا حدی برطرف شده و درحال حاضر سرم و دارو موجود است.

به گزارش “پیام خاوران“، این روزها کرونا  آن هم از نوع دلتا سخت می‌تازد و لحظه به لحظه بر تعداد قربانیان افزوده می‌شود. مبتلایان کرونا و بیماران بستری هم روز به روز شدت می‌گیرند و در بیرجند هم موج جدید کرونا همچنان می‌تازد و در این بین برخی از شهروندان هم آن طور که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

آری پیک پنجم کرونا دوباره اتفاقات تلخ پیک‌ اول را برایمان تداعی کرده است آن روزها قابل قبول بود که به دلیل مواجهه ناگهانی ایران و جهان با یک همه گیری نادر و افزایش شدید تقاضا برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده با کمبود شدید در تامین آن مواجه شویم اما بعد از یک سال قابل قبول نیست که کار مردم حتی برای خرید سرم تزریقی اما حیاتی هم به بازار سیاه کشیده شود.

این روزها که سیاه ترین روزهای کرونا را پشت سر می‌گذاریم و تخت‌های بیمارستانی تقریبا اشباع شده است و بسیاری از مبتلایان کرونا در خانه تحت درمان قرار می‌گیرند.

در این میان پازلی که تا چند وقت اخیر بیشتر بیماران را به ویژه بیماران کرونایی را رنج می‌داد کمبود دارو و سرم بود آن گونه که سرم در هیچ داروخانه ای یافت نمی‌شد و برای خرید برخی از داروهایی که برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود، باید کفش آهنین به پا می‌کردی و تک تک داروخانه‌های شهر را می‌گشتی و از آخر دست خالی به خانه می‌رسیدی. خبرنگار ما امروز راهی داروخانه‌های شهر بیرجند شد تا آخرین وضعیت را جویا شود.

موجودی داروهای بیماران کرونایی

بیشتر بخوانید   خسارت شدید خشکسالی بر صنعت دام خراسان جنوبی/دولت کمبود نهاده دامدارن را رفع کند

برای تهیه گزارش گشتی در چند داروخانه زدیم و گفته‌های متصدیان داروخانه‌ها حکایت دارد که افراد برای تهیه داروهای کرونا به داروخانه مراجعه می کنند و از چند روز اخیر دیگر مشکلات قبل را نداریم و دارو یافت می‌شود.

یک متصدی داروخانه هزینه برخی داروها برای بیماری کرونا را بالای ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر تا چند هفته اخیر سرم موجود نبود اما در حال حاضر سرم در داروخانه‌های شبانه روزی سطح شهر موجود است و از روی نسخه پزشک به مردم ارائه می‌دهیم.

دیگر متصدی داروخانه هم با بیان اینکه تا دو هفته اخیر داروهای بیماران کرونایی را موجود نداشتیم گفت: در حال حاضر هرچند به میزان کمی توزیع می‌شود اما موجود داریم.

یکی از شهروندان هم که برای تهیه دارو به یکی از داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت: برای خرید سرم به یکی از داروخانه‌های بیرجند رفتم که من را به داروخانه شبانه روزی محول کردند آنجا هم به من اعلام شد از روی نسخه پزشک سرم می‌دهیم.

وی گفت: در یکی دو هفته اخیر کمبود سرم و داروهای کرونایی در بیرجند بسیار مشهود بود اما در حال حاضر اوضاع بهتر شده است.

کمبود خاصی در بحث داروی کرونا نداریم 

مسئول اداره نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در بحث کمبود سرم مدت زمان کوتاهی با کمبود سرم مواجه بودیم.

راستی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط در استان بسیار خوب است و به اندازه کافی سرم وجود دارد افزود: توزیع سرم در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید   تکمیل 60 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در نوار مرزی خراسان جنوبی با مشارکت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری

مسئول اداره نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هفته‌های گذشته به دلیل کمبود سرم، کل سرم‌ها به بیمارستان‌ها هدایت شده بودند،که از چند روز اخیر مشکل تا حدی برطرف شد.

راستی تصریح کرد: در بحث کرونا نیز دارو به اندازه کافی هم در سطح داروخانه‌های دولتی و هم خصوصی  وجود دارد و کمبود داروی خاصی نداریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها