پایان ۱۲ سال وقفه در گذرگاه دوکوهانه نهبندان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس از بازگشایی گذرگاه مرزی دوکوهانه نهبندان پس از ۱۲ سال وقفه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بازگشایی این گذرگاه با پیگیری‌های فراوان و مذاکرات بین دو کشور ایران و افغانستان و رایزنی‌های مستمر محقق خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران”، مصطفی نخعی در گف‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در شهرستان کمتر توسعه‌یافته نهبندان در حوزه اقتصادی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد، اظهار داشت: وجود معادن غنی و ارزشمند، موقعیت ممتاز جغرافیایی و وجود مرز بین‌المللی مزیت‌های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها و برنامه‌های پیگیری شده بحث بازگشایی بازارچه دوکوهانه بود، تصریح کرد: متولی اصلی مرز وزارت کشور است لذا طرح سؤال از وزیر وقت کشور را آغاز و متعاقب آن جلساتی را با مسئولان برگزار کردیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی انجام پیگیری‌های از طرف وزارت خارجه وقت و دیدار با وی، مکاتبات با کشور افغانستان، تصویب بازگشایی بازارچه دوکوهانه در کارگروه ویژه مرز وزارت کشور، دیدارهای مختلف و پیگیری از وزارت امور خارجه دیدارهای مختلف و پیگیری از کمیسیون مشترک ایران و افغانستان بخشی از پیگیری‌های انجام شده است.

نخعی از بازگشایی گذرگاه مرزی دوکوهانه نهبندان پس از ۱۲ سال وقفه خبر داد و گفت: بازگشایی این گذرگاه با پیگیری‌های فراوان و مذاکرات بین دو کشور ایران و افغانستان و رایزنی‌های مستمر در سطح وزارت کشور، وزارت امورخارجه و کمیسیون مشترک ایران و افغانستان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تغییر دولت افغانستان و ایجاد شرایط جدید در این کشور تاحدود زیادی شرایط به سمت بازگشایی بازارچه‌های رسمیت‌دار پیش رفته است، عنوان کرد: با مساعد شدن شرایط همکاری بین دو کشور ایران و افغانستان تا پایان شهریور امسال مبادلات مرزی بین دو کشور از طریق بازارچه مرزی دوکوهانه انجام شود.

بیشتر بخوانید   سامانه جامع امور گمرکی در بازارچه مرزی یزدان و گلورده گسترش یافت

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط خوبی فراهم شده و اگر تاجری تمایل داشته باشد با تاجری از کشور افغانستان مراوده تجاری داشته باشد تاحدود زیادی کارها انجام شده و طی روزهای آینده این امکان به طور کامل فراهم خواهد شد که بتوانند از معبر مرزی دوکوهانه برای مراودات تجاری خود استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها