کار فرهنگی، باید اثربخش باشد

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: کار فرهنگی باید برنامه ریزی شده و جذاب باشد تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

به گزارش “پیام خاوران“؛ حمید ملانوری در جلسه شورای فرهنگی استانداری اظهار داشت: واقعیت این است که کار فرهنگی، به جهت اینکه در راستای رفتار، گفتار و کردار مردم می باشد، یک اقدام مهم، ضروری و حساس است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی، مداخله در عقاید، رسوم و آداب مردم است که می تواند جامعه را به سمت تعالی سوق داده یا نابود کند، لذا باید با ظرافت و برنامه ریزی شده انجام شود.

استاندار با اشاره به این که کار فرهنگی، متولی خاصی ندارد، گفت: هر فرد در جامعه، یک مدیر و مداخله گر فرهنگی است، اما به جهت ساماندهی و نظم بخشیدن به این امر، برخی از دستگاه ها به عنوان متولیان کارهای فرهنگی تعیین شده اند.

ملانوری تأکید کرد: در کنار دستگاه های متولی کارهای فرهنگی از جمله دانشگاه ها ، مدارس، رسانه ها و … شوراهای فرهنگی هم در دستگاه ها شکل گرفتند تا در ساماندهی امور دخیل باشند.

وی به موفقیت های استانداری در بحث نماز و امر به معروف اشاره کرد و گفت: کسب موفقیت و حائز رتبه شدن، قابل تقدیر است اما تأثیر این توفیقات باید در جمع همکاران مجموعه نمود داشته باشد.

استاندار متذکر شد: متأسفانه جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی و انقلابی لذت لازم را از مبانی فرهنگی و دینی نمی برد و شیرینی و حلاوت آن را نمی چشد.

ملانوری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) برای گسترش اخلاق مبعوث شدند، خاطرنشان کرد: آیا جامعه ما در بحث غیبت، تهمت، افترا، بد خواهی، حسادت، کینه ، وجدان کاری، تعهد، انجام وظیفه و … که از اخلاقیات اسلامی و انقلابی است، نمره قابل قبولی دارد؟

بیشتر بخوانید   توجه به اشتغال و تولید با رعایت مباحث مرتبط با محیط زیست

وی تأکید کرد: نماز، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر که در شورای فرهنگی مورد تأکید است، دستورالعمل ها و ریل هایی هستند که ما را به آن نقطه مطلوب و ایده آل ها می رسانند.

به گفته وی؛ اگر در بحث ترویج نماز در یک مجموعه اداری موفقیتی حاصل می شود، نباید به نمره ان توجهی داشته باشیم، بلکه باید اثر آن را ببینیم.

استاندار با تأکید بر این که کار فرهنگی باید نشاط و شادابی را در جامعه مخاطب ایجاد کند، گفت: این لذت را متولیان فرهنگی باید به مردم بچشانند.

ملانوری ادامه داد: کار فرهنگی در مجموعه اداری باید به گونه ای باشد که محیط را برای حضور کارکنان جذاب نماید و  همه از بودن در کنار هم لذت ببرند.

وی متذکر شد: جذاب شدن محیط کار و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در کارکنان دستگاه ها، اثرش را در محیط خانواده می گذارد که بسیار ارزشمند است.

به گفته وی؛ بزرگترین سرمایه هر مجموعه، کارکنان و نیروهای انسانی هستند  که باید با روحیه و انرژی به کار خود ادامه بدهند.

در انتهای این جلسه از اعضای شورای فرهنگی استانداری به جهت کسب رتبه اول کشور در بحث نماز و امر به معروف تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها