کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در بیرجند

رییس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: قیمت مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با سال گذشته به صورت میانگین در شهر بیرجند ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا اربابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی مناطق شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن بودیم و در برخی مناطق هم ۲۰ درصد کاهش داشته است، همچنین املاک کوچک ۱۰ درصد و املاک بزرگ تا ۲۰ درصد هم کاهش قیمت داشته‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رکود در بازار مسکن مرکز استان هستیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: مصالح ساختمانی و آهن نیز از ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته اما نقشی در افزایش قیمت مسکن نداشته است.

وی افزود: البته برخی فروشندگان به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت املاک خود را افزایش داده‌اند از طرفی به خاطر تورم، قدرت خرید مردم پایین آمده و همچنان رکود بر بازار مسکن حاکم است.

اربابی گفت: از ابتدای امسال اجاره بها نیز در بیرجند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و اجاره بهای املاک تجاری گاهی تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در شهر بیرجند به نسبت اینکه جمعیت بالایی نداریم، خیلی بالاست و علت آن سرمایه‌گذاری زیاد مردم در این بخش است که این موضوع شغل‌های کاذب زیادی را هم ایجاد کرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: در مجموع مستاجران در شهر بیرجند با توجه به تعداد زیاد مسکن و تراکم کم جمعیت، گران زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام. ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   چه کنیم سالمند زندگی شادی داشته باشد؟ 

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها