بخش گردشگری از تسهیلات حمایتی صندوق ‌توسعه ملی بهره کمی می برد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده ای از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صنعت قرار می گیرد و بخش گردشگری بهره کمتری از تسهیلات حمایتی این صندوق ‌می برد.

به گزارش پیام خاوران، حجت الاسلام مجید نصیرایی صبح امروز در جمع خبرنگاران به نخستین ملاقات رسمی خود با وزرای دولت سیزدهم از جمله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار با تشریح ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان از وزیر دعوت شد تا با سفر به این منطقه از نزدیک با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن آشنا شود.

وی با اشاره به گردشگری مذهبی، بوم گردی و میراث فرهنگی منطقه، رونق این صنعت را در گرو توجه و رفع موانع فعالین این صنعت برشمرد و افزود: بخش عمده ای از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صنعت قرار می گیرد و بخش گردشگری بهره کمتری از تسهیلات حمایتی این صندوق ‌می برد.

نماینده مردم شهرستان‌های غرب خراسان جنوبی گفت: در این دیدار از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواستیم تا تفکیک منابع صندوق توسعه ملی را  برای بخش گردشگری، پیگیری کند.

وی افزود: ویروس کرونا باعث شد تا فعالان صنعت گردشگری استان، در بازپرداخت وام‌های دریافتی از این صندوق دچار مشکل شوند و به همین جهت لازم است برای تمدید دوره مشارکت، افزایش دوره بازپرداخت و پلکانی کردن مبلغ اقساط پیگیری لازم انجام شود.

نصیرایی ادامه داد: همچنین در این دیدار نامه‌هایی نیز در خصوص تامین اعتبار برای مرمت، بازسازی و ساماندهی کاروانسراهای تاریخی، ایجاد و تجهیز کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان‌های حوزه انتخابیه، احیای پایگاه ملی علمی و پژوهشی در شهرستان بشرویه، تامین اعتبار تکمیل و  بهره برداری از بازارچه‌های صنایع دستی طبس، فردوس و سرایان و بودجه برای تکمیل رصدخانه سه قلعه و فردوس ارائه شد.

بیشتر بخوانید   احداث ۲۹ پارک در ۲۹ شهر خراسان جنوبی در برنامه کاری شهرداران قرار گرفت

وی در ادامه با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی گفت: این سفر از شهرستان طبس آغاز شد و ایشان در این سفر با حضور در بین مردم صحبت‌های آن‌ها را شنید.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی ادامه داد: این اقدام رئیس جمهور بازخورد بسیار مثبتی داشت و بار دیگر امید را در دل مردم استان زنده کرد از این جهت که آن‌ها بعد از گذشت سال‌ها بدون هرگونه فشار و لکنت زبانی توانستند حرف‌هایشان را به بالاترین مقام اجرایی کشور بزنند که این موضوع یکی از اولین و بهترین اثرات سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خروجی‌های مثبت سفرهای استانی کمک به تصمیم گیری درست دولتمردان در جلسات ستادی است که زمینه را برای برنامه ریزی دقیق فراهم خواهد کرد.

نصیرایی بیان کرد: تمام مسئولان کشور در سطوح مختلف مدیریتی، نظارتی و راهبردی باید بخشی از زمان کاری خوشان را به حضور میدانی و مشاهده واقعیت‌ها اختصاص دهند.

وی درباره تفاوت سفرهای استانی دولت سیزدهم با دولت‌های قبل از  آن گفت: یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها حضور آیت الله رئیسی در کنار مردم بود که باعث شناخت دقیق ایشان از مشکلات استان خراسان جنوبی شد و سفرهای استانی دولت سیزدهم شعاری نیست بلکه نقطه آغازی برای تحول و اصلاح امور جاری است بخصوص اینکه تصمیمات گرفته شده در سطوح بالا پیگیری می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها