مراسم بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی در بیرجند برگزار شد

مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد و پارسا آیت الله حسن زاده آملی با حضور آیت الله عبادی  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ملانوری استاندار خراسان جنوبی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران”، در شب شام غریبان اربعین حسینی در جای جای استان خراسان جنوبی مراسم سوگواری برای ارباب و سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شد و مردم استان کویری هم در پیاده روی جاماندگان  اربعین حسینی حضور یافته بودند، عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) ابراز کنند.

مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد و پارسا آیت الله حسن زاده آملی نیز شامگاه دوشنبه از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین وحیدی و با حضور استاندار، مقامات نظامی وانتظامی استان و سایر اقشار مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد وحیدی در این مراسم با اشاره به نقش خواص از زمان امام حسین(ع)  تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در تاریخ را بنگرید معاویه ابن سعد را که یکی از خواص آن زمان بود انتخاب کرد تا از طریق او عوام را فریب دهد.

وی با بیان اینکه خواص کار و تاثیر آنها در سطح جامعه اهمیت زیادی دارد افزود ؛ چند عامل مهم در شهادت امام حسین (ع) دخیل بود که یکی این بود، علاوه بر اینکه ابن سعد خیانت کرد کاری کرد تا برخی از عوام در برابر امام حسین(ع) بایستند و ابن زیاد که بررسی کرده بود ابن سعد نفوذ زیادی دارد او را انتخاب کرد و مهم ترین دلایل شهادت امام حسین(ع) این بود که  سردمداران کفر، شرک، نفاق خواص بودند  و برخی ها هم  به خاطر طمع سکوت کردند کار ابن زیاد را توجیه کردند و از سویی دیگر برخی عوام و مردم ساده لوح هم فریب خوردند .

بیشتر بخوانید   1600 خانوار خراسان جنوبی از خدمات اینترنت پر سرعت همراه بهره‌مند شدند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی تا امروز اگر به اینجا و این دستاوردها رسیده است، یکی از دلایل آن این بود که  اکثریت خواص با امام  خمینی(ره) هماهنگ و همراه بودند و  یکی از آن خواص آیت الله علامه حسن زاده آملی بود .

وحیدی با بیان اینکه آیت الله آملی در خدمت امام بود و سالها امام جمعه شهر خود بود و در آن سنگر روشنگری می کرد افزود: بعد از رحلت امام خمینی(ره) هم در کنار رهبری و در خدمت رهبری بود او  از علمایی بود که در حوزه های مختلف تخصص داشت اما در هنگامی که حوزه نیاز داشت،  او به حوزه رفت تا به انقلاب کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه قدر این نظام جمهوری اسلامی را بدانید گفت: ایران  کشور شما و کشور اسلامی و علوی است و باید بدانیم اگر  انقلاب ما این پیروزی ها را بدست آورده در راهش عده ای خون دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها