همکاری در راستای برگزاری نماز جماعت در ادارات یک تکلیف اداری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدام و همکاری در راستای برگزاری نماز جماعت در ادارات و دستگاه های اجرایی، جدای از بحث شرعی و اعتقادی، یک تکلیف اداری است.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در شورای اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸ مدیر دستگاه اجرایی به عنوان کارگزار نظام، ملزم به دقت در برگزاری مستمر نماز جماعت در اداره است.

وی ادامه داد: اداراتی که فضای نمازخانه ای مناسبی ندارند، باید در اولین فرصت، این کمبود را با احداث نمازخانه جبران کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است طی نشستی با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان تبلیغات اسلامی ، ستاد اقامه نماز و مشاور استاندار، آیین نامه هیئت وزیران مورد بررسی قرار گیرد.

ملانوری تصریح کرد: فهرستی از همه مکان های اداری اعم از استانداری ،فرمانداری ها ، بخشداری ها ، ادارات کل ،ادارات شهرستانی و همه مکان های برگزاری نماز جماعت، به همراه اطلاعات کامل و دقیق ائمه جماعت تهیه شود تا بر اساس آن اعتباراتی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی یا دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی درباره ششمین اجلاس استانی نماز نیز گفت: اجلاس نماز توسط ستاد قامه نماز استان با مشارکت و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی استان در دهه مبارک فجر برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این،یک اجلاس نماز نیز در هفته وحدت توسط سپاه انصار الرضا(ع) استان  و با دعوت از حاج آقای قرائتی اجرا گردد.

ملانوری تأکید کرد: عموم هم استانی ها نیز می توانند از این فرصت بهره مند گردند.

وی با اشاره به اهمیت مساجد بین راهی اظهار داشت: مساجد بین راهی را باید امور مساجد استان با همکاری استانداری ،سازمان تبلیغات اسلامی  و اداره کل اوقاف و امور خیریه تعیین تکلیف نمایند.

بیشتر بخوانید   ۵۰۰ زوج نابارور خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر کلید خوردن طرح ساخت ۱۱۰ مسجد توسط وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال  گذشته، متذکر شد: به همت و تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، خراسان جنوبی اولین استانی است که توانسته از سه سهمیه تخصیصی خود استفاده کند.

ملانوری ادامه داد: نمازخانه جاده قاین که بسیار مجهز احداث شده در  آستانه بهره برداری است و دو مسجد بین راهی دیگر نیز در  حال ساخت است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها