۵۰۰ زوج نابارور خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هزار و ۴۸۰ نشان خدمات برای ۵۰۰ زوج نابارور در خراسان جنوبی ثبت شده است و زوجین مشمول از خدمات مورد نیاز در مراکز درمانی استفاده می‌کنند.

به گزارش “پیام خاوران” علی اربابی با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مهر سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، تکالیفی برعهده بیمه سلامت قرار گرفته که از جمله آن ارایه خدمات نازایی و ناباروری است.

وی اظهار داشت: این نوع خدمات در عمل از ابتدای سال ۱۴۰۱ در قالب چهار بسته خدمت نازایی به زوج‌ها ارایه شده و اکنون بیمه سلامت در سطح استان با یک مرکز نازایی مستقل و ۲ مرکز زیرمجموعه بیمارستانی بیمه سلامت قرارداد منعقد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان زوجین نابارور را با تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد با تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز عمومی غیردولتی و خصوصی پرداخت می‌کند.

وی گفت: زوج‌های نابارور نشان‌دار شده می‌توانند هنگام مراجعه به پزشک، مراکز درمانی سرپایی و بستری و نیز مراکز پاراکلینیک و داروخانه دولتی و غیردولتی خدمات درمانی مورد نیاز را برابر تعرفه اعلامی و به صورت بیمه‌ای دریافت کنند.

اربابی افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برای هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور خراسان جنوبی در قالب نسخه نویسی الکترونیکی و نیز خدمات بستری و خسارت متفرقه از سوی این بیمه پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: این طرح اقدام خوبی برای حذف دفترچه، تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: براساس این طرح، کد ملی بیمه شدگان ملاک عمل در نسخه نویسی قرار گرفت و از سال ۱۴۰۰ دفترچه بیمه حذف شد لذا تاکنون حدود سه میلیون نسخه در استان به منظور دریافت خدمات درمانی به صورت الکترونیکی تولید و خدمت ارایه شده است.

بیشتر بخوانید   ۱۰ هزار نفر از خراسان جنوبی در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر نسخه‌های تولید شده توسط پزشکان به صورت الکترونیکی است گفت: چنانچه شرایط اضطرار مانند قطعی برق یا اینترنت بروز کند امکان نسخه نویسی به صورت کاغذی برای رفع نیاز بیمه شدگان فراهم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها