خراسان جنوبی در سوگ رحلت پیامبر اسلام (ص) غرق در عزا و ماتم شد

مردم خراسان جنوبی در سالروز رحلت پیامبراسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل‌بیت عصمت و طهارت به سوگواری و عزاداری پرداختند.

به گزارش “ پیام خاوران “؛ یکی از الطاف پروردگار باری تعالی بر انسان ، حضور ووجود پیامبر عظیم الشان اسلام است که بنا به فرمایش خودشان رسالت ایشان اتمام مکارم اخلاقی وفضایل انسانی بود.

حضرت رسول اکرم (ص )به گونه ای زندگی نموده اند که خداوند درقرآن ایشان را اسوه حسنه معرفی می کند.آیینه تمام نمایی از رحمت وشفقت که برای همیشه تاریخ بشر را جاودانه خواهد کرد.

از سوی دیگر سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) سید جوانان اهل بهشت نیز سلوک ورفتار ودر طول دوران حیاتشان استمرار بخش راه پیامبر عظبم الشان بودند وزندگی سراسر از بخشش وکرامت را تداعی نمودند.

مردم ولایتمدار استان خراسان جنوبی دربیست و هشتمین روز از ماه صفر روز عزادار و سیاهپوش شدند.

به همین مناسبت شب گذشته نیز مردم این استان با حضور در مساجد و تکایا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

براساس سنت دیرینه، بسیاری از عزاداران، با تهیه نذورات و توزیع آن میان مردم و هیات های عزاداری حوائج خود را از پیامبر رحمت(ص) و کریم اهل بیت(ع) طلب کردند.

مردم شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی امروز در غم رحلت خاتم الانبیا (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشسته اند و در حسینیه ها، مساجد و تکایا به عزاداری و سوگواری می پردازند.

این مراسم در بسیاری از بقاع متبرکه و مساجد شهرهای استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   زیر ساخت های فرهنگی و هنری در حوزه استانی ضعیف است/فرهنگ زیربنای رشد جامعه

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها