ایجاد نشاط و رضایت در فضای کسب و کار هدف اصلی نظارت‌ها است

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف و چشم انداز ما از اقدامات نظارتی باید ایجاد نشاط و رضایت در فضای کسب و کار باشد تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری با بیان این مطلب در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع و در راستای رعایت حقوق مردم، نظارت ها باید مستمر و جدی باشد.

وی با بیان این که برای نظارت بر بازار باید از ظرفیت کم نظیر مردم نهایت بهره را ببریم، تصریح نمود: هر شخص می تواند ناظر و مأمور خوبی باشد که البته در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که بازار استان به نسبت سایر مناطق کشور از وضعیت بهتر و مطلوب تری برخوردار است، متذکر شد: بخش عمده این اتفاق، نشأت گرفته از فرهنگ بالای دینی مردم و کسبه می باشد چرا که جامعه ای که بر مدار قانون و رعایت انصاف و عدالت حرکت می نماید، در موضوع بازار از وضع مناسب تری برخوردار است.

ملانوری با اشاره به این که آمار تخلفات در بازار استان ناچیز است، ادامه داد: افزایش آمار در برخی شاخص ها به دلیل تعدد تخلفات و جرائم نیست، بلکه نشانگر جدیت، تلاش و مراقبت بیشتر همکاران دستگاه های مرتبط می باشد.

به گفته وی؛ در راستای رعایت حقوق مردم و تولید کنندگان باید با اندک تخلف موجود در بازار برخورد جدی شود.

وی ادامه داد: تعزیرات به عنوان آخرین حلقه زنجیره نظارت و تنظیم بازار، باید به گونه ای عمل کند که رعایت انصاف و اجرای عدالت را در بازار و فضای کسب و کار توسعه دهد، به گونه ای که منافع تولید کننده و مصرف کننده را تأمین کند.

بیشتر بخوانید   نخستین مدارک از حضور انسان عصر پارینه‌سنگی در دشت سربیشه کشف شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دوره پاندمی بیماری کرونا نظارت ها از جدیت بیشتری برخوردار بود که جا دارد از همکاران اداره کل صنعت،معدن و تجارت ،تعزیرات حکومتی ،اماکن نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی که در این موضوع، دخیل بودند، تقدیر کرد.

ملانوری متذکر شد: اداره کل صنعت،معدن و تجارت باید دقت نماید تا در توسعه بازار واحدهای کوچک لطمه نبینند به عنوان مثال در کنار راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای که بسیار هم مفید است نباید واحدهای کوچک ضربه بخورند.

کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان با حضور کلیه اعضا و با محوریت ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اداره کل تعزیرات، ارائه گزارش تأمین، توزیع، ذخیره سازی و به روز نمودن قیمت کالاهای اساسی و نیز نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و شرکت‌ها و نیز ارائه گزارش درخصوص تأمین، توزیع و ذخیره سازی محصولات و نهاده های کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها